Making Waves

Nansen anställer 16, växer med 210% för att kunna hantera alla nya uppdrag

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2014 13:47 CET

Den digitala byrån Nansen har nyanställt 16 personer för att kunna inflödet av nya uppdrag och kunder. Det totala antalet anställda uppgår nu till över 80 personer, varav 30 i utlandsverksamheten. Det innebär att den dubbla Gasellvinnaren växt med närmare 210% de senaste 24 månaderna.

Inför 2014 har Nansen bland annat tagit fram nya koncept och lösningar för effektiv leverans inom:

• Helt mobila och sociala intranät
  • Responsiv e-handel
  • Personligt anpassad och upplevelsestyrd webb i kombination med marketing automation

Intresset från kund kring responsiva webblösningar är fortfarande stort. Vid en föreläsning om två års erfarenhet från responsiv, anpassningsbar webb som Nansen nyligen höll fylldes samtliga 150 tillgängliga platser upp på bara två timmar.

De nyanställda är Carina Korva, ny senior testledare (tidigare testledare vid KnowIT), Jeanette Taube, webbutvecklare (tidigare på 24HR), Erin Miller, ny agil projektledare och scrum master och Susanna Averpil, ‎interaction designer som jobbar med tjänstedesign. Madeleine Söderberg är ny office manager assistant, Mary Sue Nafz och Thomas Trumble (tidigare DDB) är båda nya agila projektledare. Nino Mengarelli är ny utvecklare,Steve Werme är ny agil projektledare och Per Johansson kommer jobba med utveckling på Nansen (båda tidigare från EF). Joe Grause (tidigare regional säljchef på  EPiServer) är ny kundansvarig och Saifallah Al-ZobaydeeGeorgy SabanovJohan TranMikael Nilsson samt Tobias Melén är alla nyanställda webbutvecklare vid Nansen Stockholm.

Nansen arbetar med Swedbank Fastighetsbyrån, Marginalen bank, Coop Sverige, Absolut Vodka, Electrolux Global, Svenska Dagbladet, Bonnier, Saco och MTG.

För mer information kontakta Martin Edenström på 070-49 75 49 7

Nansen är en världsledande digital byrå med kontor i Stockholm, London, Chicago, New York och Washington D.C. Vi skapar tjänster som är bättre, mer innovativa, funktionella, informativa, användbara och underhållande än något som tidigare gjorts. http://www.nansen.com