Making Waves

Nansen topprekryterar branschprofiler till nysatsning

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 09:25 CET

'

Inför 2013 har Nansen slutfört två strategiska nyrekryteringar. Den konkurrerande webbyrån W4:s VD Jonas Melcherson går in i rollen som senior projektledare hos Nansen. Och Mats Hellström, chef från EPiServer sedan 11 år tillbaka, ansluter till Nansen för att bli teknisk chef stationerad vid det nya kontoret i London.

Mats Hellström har under sin karriär gjort sig känd som ett av det världsledande publiceringsföretaget EPiServers främsta ansikten utåt. Vid lanseringsevenemang i Europa och USA leddes presentationerna oftast av just Mats. Genom sitt jobb har Mats varit delaktig då några av världens största webblösningar tagits fram.

Jonas Melcherson har under flera år arbetat inom Schibsted och Svenska Dagbladet som strategiskt ansvarig art director vid framtagandet av bland annat Tastelines mobil- och webblösningar. Han står bakom en omfattande agil anpassning samt tillsättningen av en quality editor hos Svenska Dagbladet. Tidningen är idag en av Nansens största kunder.

Med de två rekryteringarna stärks kompetensen ytterligare. Nu hoppas Nansen få en ännu större spridning och förståelse för det unika, globala arbetssätt för digitala projekt byrån tillämpar.
Den ansvarige för rekryteringarna, Nansens koncernchef Michael Jäderlind berättar att anställningarna är:

”- En del av den långsiktiga strategin att etablera Nansen som en ledande digital byrå både i Europa och USA. Rekryteringarna stärker vår position och ökar möjligheten att leverera stora onlinemarknadsförings- och e-handelsprojekt till våra globala kunder.”

Nansen är är en digital byrå med ca. 70 anställda vid kontoren i Stockholm, Chicago, London och New York. Vårt mål är att skapa tjänster som är bättre, mer innovativa, funktionella, informativa, användbara och underhållande än något som tidigare gjorts. Nansen är en av blott fyra globala EPiServer Premium Partner och certifierade Professional Scrum, Google Analytics IQ, Microsoft Gold Web Development och Microsoft Silver Software Development Competency. Se http://nansen.com