Making Waves

Nansen topprekryterar från Valtech, satsar på online marketing

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 08:33 CEST

Nansen handplockar Mathias Strandberg, tidigare Head of Digital på Valtech London, för att leda en större satsning inom online marketing. Michael Jäderlind, koncernchef vid Nansen, beskriver det behov som identifierats:

-  I vår strävan mot att bli en världsledande aktör inom digitala tjänster som verkligen genererar kundnytta och ökade försäljningsintäkter tror vi på Nansen starkt på alla outnyttjade möjligheter inom intelligent, personlig marknadsföring, online såväl som i traditionella kanaler. Väldigt lite har ännu gjorts inom detta område på den svenska marknaden.

Mathias Strandberg tillträdde den 1:a maj och utgår från Stockholmskontoret men kommer även jobba vid Nansens Londonkontor. Vid sin tidigare arbetsplats ansvarade Mathias för att rekrytera och bygga upp nya kreativa team, ta fram erbjudanden samt sköta nyckelkundsförsäljning.

Den förändring som på kort tid skett på den engelska och svenska marknaden beskriver Mathias som:

-  Att bara prata om webbplatser är irrelevant. Digitala tjänster ska finnas där användarna och kunderna är. Tjänsterna måste ses som en helhet och kopplas ihop för att generera verklig användarnytta. Nansens internationella satsning har kommit långt i den insikten och det ska bli kul att få en så bra grund att jobba vidare från.

I samband med rekryteringen har Nansen utökat partnersamarbeten och satsningar tillsammans med aktörer som Innometrics Profile Cloud, EPiServer Commerce och Google Universal Analytics.

Nansen är en världsledande digital byrå med kontor i Stockholm, London, Chicago, New York och Washington D.C. Vi skapar tjänster som är bättre, mer innovativa, funktionella, informativa, användbara och underhållande än något som tidigare gjorts. http://nansen.com