Making Waves

Nansen visar upp rekordsiffror, öppnar upp ännu ett kontor

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 12:11 CEST

Det är ingen hejd på den digitala byrån Nansens framfart i år. Med utökat fokus på konceptutveckling och digital användarupplevelse växer byrån rejält. Jämfört med samma period i fjol så har omsättningen ökat med över 27 procent. Antalet anställda globalt uppgår nu till 64 personer. En siffra som ökat med 53 procent under de senaste tolv månaderna!

Framgångarna kommer från helhetsåtaganden inom responsiv webb, Iphone och Android appar. Bland de uppdragsgivare som hållit byrån sysselsatt under 2012 märks Electrolux Home, Coop och Swedbank Fastighetsbyrån. Därtill kommer flera nya amerikanska kunder såsom Reyes Beverage Group och matvarukedjan Giant Eagle med 230 butiker.

- Trots en turbulent omvärld har vi aldrig upplevt ett så bra marknadsläge för våra tjänster som under det senaste året. De satsningar på kompetens och de erbjudanden vi bedömde kunderna skulle efterfråga visade sig vara helt rätt!

enligt Nansens koncernchef Michael Jäderlind.

Tillväxten har också lett till att ett fjärde kontor öppnades upp under sensommaren. I byråtäta stadsdelen Clerkenwell på adressen 109-111 Farringdon Road i London arbetar sedan början av september tre nya Nansenanställda.

Nansen är är en digital byrå med över 60 anställda vid kontoren i Stockholm, Chicago, London och New York. Vårt mål är att skapa tjänster som är bättre, mer innovativa, funktionella, informativa, användbara och underhållande än något som tidigare gjorts. Nansen är en av blott fyra globala EPiServer Premium Partner och certifierade Professional Scrum, Google Analytics IQ, Microsoft Gold Web Development och Microsoft Silver Software Development Competency.

Se http://nansen.se