Ving Sverige AB

Narcissistisk designbonanza på Madeira

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2016 09:51 CEST

Pestana CR7 är det omtalade boutique-hotellet som ingen mindre än fotbollsspelaren Cristiano Ronaldo har varit med att utveckla. Hotellet återfinns i FunchalMadeira, som också är fotbollsstjärnans hemstad. Här blandas design, urban atmosfär och kitschig inredning med matchtröjor, självporträtt och fotbollsdetaljer.

- Gillar man design, fotboll och Ronaldo är det här en dröm. Förutom att hotellet i sig är en upplevelse finns även ett museum och en staty rest i hans ära i direkt anslutning till hotellområdet, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Pestana CR7, som nu finns i Vings program, öppnade upp sina portar för allmänheten i somras och utmärker sig med sin häftiga design och kitschiga detaljer, men framför allt är det Cristiano Ronaldo och hans liv och karriär som gjort hotellet känt. Här pryds väggarna av porträtt och matchtröjor och fotbollsstjärnan har även låtit dekorera golven i korridorena med heltäckningsmattor som liknar gräsmattorna på fotbollsplanen.

Bor gör man i designade rum i eklektisk stil där högteknologiska lösningar såsom Bluetooth för trådlös musikstreaming samt stämningsbelysning och Apple TV är några av de faciliteter som erbjuds.

Hotellet ligger bredvid kryssningshamnen i Funchal och kan, förutom alla Ronaldo-detaljer och den häftiga utsikten över inkommande kryssningsfartyg, även locka med ett fint poolområde på taket, en restaurang samt faciliteter som exempelvis utomhusgym och jacuzzi. Hotellet har även en bar som gästas av dj:s vissa kvällar i veckan.

Prisexempel: En vecka på hotell Pestana CR7 (VVVVV) i Funchal, Madeira. Avresa den 12 december 2016 från Arlanda, Stockholm. Boende i dubbelrum med terrass, inklusive frukost. Från 5 975 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:

Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, tel 0709-513158

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.