Morphic Technologies

National Machinery beställer Morphics egenutvecklade slagsystem

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2003 11:49 CET

Det internationella maskinföretaget National Machinery LLC har lagt en order på Morphic Technologies egenutvecklade slagsystem. Ordern innefattar två kompletta slagsystem i storlek 3 utrustade med kapsystem samt tillhörande unik styrelektronik. Ordervärdet uppgår till ca 2.3 Mkr och leverans kommer att ske under januari 2004.

- Vi är mycket nöjda med denna snabba reaktion på vårt nyligen ingångna underleverantörsavtal och samarbete med National Machinery. Ordern innefattar två slagsystem som är identiska med den kaputrustning som ingår i leveransen till Eaton Coorporation. Vi tar därmed steget in i serieproduktion för första gången, säger Morphics VD, Peter Heidlund.

Morphic Technologies för ett tiotal affärsdiskussioner vilka förväntas generera en betydande tillväxt under verksamhetsåret 2003/2004.

National Machinery LLC (www.nationalmachinery.com) är en ledande maskinleverantör inom metallisk komponenttillverkning. Bolaget är privatägt och har med över 125 år i branschen etablerat sig som en ledande leverantör till en mängd stora industriföretag. National Machinery har en världstäckande försäljnings- och supportorganisation med resursstarka servicecenter i USA, Tyskland och Japan.

Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av: Peter Heidlund, VD i Morphic Technologies, 031-7045865, peter.heidlund@morphic.se

Detta är Morphic Technologies AB (www.morphic.se)
Morphic Technologies är ett svenskt verkstadsföretag som utvecklar och etablerar en ny, rationell och miljövänlig produktionsteknik för precisionstillverkning av komponenter. Morphic Technologies har verksamhet i Göteborg och Karlskoga. Bolagets B-aktie är noterad på Göteborgs OTC-lista och handlas på sedvanligt vis via banker eller fondkommissionärer. Kursutvecklingen kan följas i dagstidningar som Dagens Industri, DN eller GöteborgsPosten.