Ultra Tan AB

Naturlig anti-age-behandling utan kirurgi

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 10:53 CEST

Metoden innebär att du behandlas med rött ljus från solens eget naturliga spektra. Det röda ljuset som är verksamt på 610-650 nm, tränger ner på djupet i Dermis och stimulerar där kroppens egen Collagen-produktion som påverkar bindvävsstrukturen positivt vilket är avgörande för att lyckas uppnå ett bestående anti-age-resultat. Det sin tur gör att vår hud vitaliseras, förebygger hudens åldrande samt reducerar de ålderstecken vi redan fått. Kroppens egen bindväv/Collagenet blir mjukare och lösare med åldern men genom Collagen Light Therapy vitaliseras och förnyas huden och efter ett antal behandlingar får huden också tillbaka sin elasticitet och därmed reduceras fina linjer och rynkor.

Metoden har nått stor framgång i Europa och är idag bland de snabbast växande anti-age-behandlingarna. På två år har det vuxit fram över hundra salonger i Holland, Belgien, Frankrike och Tyskland. Utmärkande för metoden är att man uppnår en märkbar effekt redan efter ett fåtal behandlingar, metoden är helt och hållet smärt- och riskfri och dessutom inte lika dyr i förhållande till andra anti-age-behandlingar.

För behandling och mer information,

Xanazzi Skönhet & Hälsa, Mörby Centrum, Danderyd

Ingrid 070-090877    ingridxanazzi@yahoo.com

För mer information