ONE Media Holding

Naturskyddsföreningen väljer ONE Response som helhetsleverantör

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2007 09:26 CET

(Aktietorget: ONE)

Naturskyddsföreningen har utsett ONE Response som huvudansvarig för all kommunikation inom Direktmarknadsföring från och med februari 2007. Avtalet löper tillsvidare och omfattar strategi, byråarbete, webbkampanjer och manuell hantering.

ONE har under året hjälpt Naturskyddsföreningen med ett antal framgångsrika kampanjer bland annat "Klimathjälte" kampanjen och försäljningen av utsläppsrätter. Klimatfrågan är vår tids viktigaste miljöfråga. Nyligen släppte FN sin miljörapport som visar att läget vad gäller klimatförändringar är värre än befarat. Naturskyddsföreningen verkar för natur och miljö och räknar med ett ökat intresse från allmänheten för sitt arbete. ONE kommer tillsammans med Naturskyddsföreningen att genomföra effektiva kampanjer i syfte att värva medlemmar samt givare för att samla in medel i den viktiga kampen för miljön och klimatet.

"Vi lägger den största delen av vår kommunikationsbudget på Direktmarknadsföring. Vi vill nå individen direkt med vårt budskap. Med ONE tar vi ett helhetsgrepp och minskar tid och kostnader vi spenderar med flera leverantörer.", säger Ann Bakke, Kommunikationschef Naturskyddsföreningen.

"Vi på ONE vill ta del i miljökampen och kommer med största engagemang att hjälpa Naturskyddsföreningen att uppnå sina mål. Vi är stolta att de nu blir en av våra största kunder", säger Peter Viklund, VD ONE Response AB.

Vill du veta mer?
Peter Viklund, VD ONE Response AB, +46 705 884016
eller e-post peter.viklund@onemedia.se

Ann Bakke, Kommunikationschef, Naturskyddsföreningen +46 70 797 00 46
eller e-post ann.bakke@snf.se

Om Naturskyddsföreningen
Naturskyddsföreningen är en miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Dessutom
står vi står bakom världens tuffaste miljömärkning Bra Miljöval. Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Föreningen har ca 170.000 medlemmar och finns i lokalföreningar och
länsförbund över hela landet. www.snf.se

Om ONE
ONE är en företagsgrupp som hjälper företag och organisationer med effektiv försäljning och kunddialog. Verktygen är kompletterande produkter och tjänster inom Direkt Marknadsföring (DM) där man via spetskompetens inom gruppens olika affärsområden har möjlighet att erbjuda unika helhetslösningar för framför allt uppdragsgivare med många kundrelationer. Företagsgruppen har under de senaste åren haft en kraftig tillväxt och sysselsätter idag cirka 50 personer. Kunder är bland annat Bonniers, Cederroths, MasterFoods, Nordisk Kellogg's, Aftonbladet, Ericsson, Ledarna, Den Danske Bank, Röda Korset m fl.
Besök gärna: www.onemedia.se