Navigare Moments

Navigare Moments levererar starkt resultat

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2018 11:54 CET

"Vi är både stolta och glada över det fina resultatet för 2017. Kanske lite förvånade också då vår prognos låg på 1,4 miljoner i vinst. Nu hamnar vinsten strax under 2 miljoner vilket visar att vi är både kostnadsmedvetna och att vi fokuserar på 'rätt' produktmix" säger Andreas Axelsson, VD och delägare i Navigare Moments.

"Ambitionen för 2018 är att öka omsättningen med 10 miljoner och vi kikar just nu på nya system som ska hjälpa oss att effektivisera produktion och fakturering. Dessutom lägger vi en extra slant på marknadsföring och utbildning på resmål. Årets två första månader har börjat mycket bra så vi är en liten bit på väg men det krävs fokus och hårt arbete för att målet" avslutar Andreas.

Navigare Moments bildades i november 2013 genom en sammanslagning av NätResebyrån/Moments och resebyrådelen av Navigare Yachting där man arrangerade både seglingsresor för privatpersoner och seglingsevent för företag.

Navigare Moments hjälper dig med allt från företagsevent, sköna seglingsupplevelser i Medelhavet, Thailand och Västindien, till exotiska rundresor i hela världen. Vår erfarenhet, kunskap och fokus på god service garanterar dig en oförglömlig upplevelse! Genom Navigarekoncernen är vi Sveriges största arrangör av seglingsresor med en egen flotta om cirka 200 segelbåtar i Grekland, Kroatien, Turkiet, BVI (Brittiska Jungfruöarna), Italien och Thailand.

Vi är även exklusiva återförsäljare av Virgin Galactic – historiens första företag som arrangerar rymdresor i segmentet rymdturism.

Navigare Moments har också ett stort fokus på företagsarrangemang. Genom åren har arrangerat otaliga resor till både små, mellan och stora företag. En konferenssegling i den Grekiska eller Kroatiska övärlden är oslagbart, både som teambuilding och som koncept. Ni seglar tillsammans med en skeppare och en värdinna per båt som ser till att ni blir bortskämda med mat gjord på säsongens bästa råvaror, kall dryck som svalkar skönt och en seglingsrutt som är optimerad för just er.

Vill man hellre hålla sig på land har vi ett obegränsat antal lösningar som alla tar form enligt era önskemål. Några sköna exempel är en gastronomisk resa i vackra Toscana där vi ordnar både matlagning, ost & vinprovning som cykling eller vandring. Pulserande storstäder som Berlin, London eller Barcelona lockar med bra mat, fotboll och kultur. Vill man resa lite längre har vi haft både New York, Maldiverna och Sydafrika som resmål.