Navigare Yachting

Navigare Yachting lanserar raceflotta i Kroatien

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 13:10 CET

Ett nytt samarbete mellan Salona och Navigare Yachting skapar Navigare Race Fleet. Denna flotta kommer att bestå av tio stycken helt nya kappseglingsutrustade Salona 38 Performance Cruiser.

"Vi har märkt att det finns stor efterfrågan på att få köpa en kappseglingsbåt genom vårt charter management program. Även många av våra charterkunder frågar efter detta och fördelarna med att äga en tävlingsbåt i medelhavet är många. Kombinationen mellan att medverka i regattor och samtidigt ha möjligheten att semestersegla i solen helt utan extra kostnader och underhållstimmar är unik" säger Per Abrahamsson, som är en av grundarna för Navigare.

Bortsett från alla viktiga funktioner som måste uppfyllas för varje båt har den nya Salona 38 en extremt svår uppgift, att slå den bästsäljande modellen Salona 37. Den nya Salona 38 har tagits fram av människor med samma mål – att designa och bygga en konkurrenskraftig snabb segelbåt som kan vinna en regatta men som samtidigt har en otroligt skön komfort och hög säkerhet.

Just nu söker Navigare tio stycken nya båtköpare för att börja skapa denna unika flotta som beräknas att komma igång redan till chartersäsongen 2012 i Kroatien.

Navigare Yachting kan som enda svenska arrangör presentera en egen charterflotta med över 100 välskötta och moderna segelbåtar i Kroatien, Grekland, Turkiet, Thailand och Sverige. För dig som kund innebär detta en rad fördelar; våra båtar är underhållna med största noggrannhet, vi har svensk personal som möter dig på plats, och framför allt genomsyras alla våra arrangemang av bästa tänkbara service. Segla själv eller låt våra svensktalande skeppare och värdinnor ta hand om båten och servicen ombord.

Vår långa erfarenhet som seglingsarrangör bidrar också till att vi vet vilka områden och vilka perioder som lämpar sig bäst för semestersegling. Denna erfarenhet kommer dig som hyr båt av oss tillgodo, något vi fått bekräftat från alla som kommer tillbaka år efter år. Vi satsar på engagemang och personlig service, från bokning till det att seglingen är avslutad.

Tillsammans med dig skräddarsyr vi seglingen så att den passar just dina önskemål. Redan innan avfärd kan du tala med erfarna skeppare eller få förslag och tips på navigare-yachting.com för att du ska kunna förbereda dig på rätt sätt.

NAVIGARE YACHTING
Experience - Together