Navigare Yachting

Navigare Yachting lanserar sitt populära båtinvesteringsprogram på den svenska marknaden

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2017 08:14 CET

I samband med båtmässan i Göteborg lanserar Navigare Yachting sitt succéfulla båtinvesteringsprogram, på den svenska marknaden!

Det innebär att kunderna kan köpa sin drömbåt i Sverige med Navigare Yachting, i samarbete med Swedbank. Båtens kostnader täcks under 5 år, genom att båten hyrs ut ett visst antal veckor per år. I investeringsprogrammet ingår dessutom en veckas segling per år på en av Navigare Yachtings populära Medelhavsdestinationer.

År 2016 bjöd på försäljningssuccé och bästa resultaten hittills för bolaget. Navigare Yachting avslutade december 2016 med att sälja 1 Lagoon 560, 6st Lagoon 52, 4st Lagoon 450 och 1 Lagoon 42, med en total omsättning på över 100 MSEK bara under december månad. Båtarna ansluter till Navigares flotta i Kroatien våren 2017 och till British Virgin Islands till hösten 2017. Under hela 2016 sålde Navigare Yachting båtar för ca 235 MSEK, vilket är en fördubbling mot 2015.

Bolaget har under året 2016 även fokuserat på begagnatförsäljningen vilket har resulterat i 40 sålda begagnade båtar.

Totalt sett har bolaget haft en solid utveckling som ligger i linje med planerna att inom några år bli global marknadsledare inom båtcharter.

”Navigare Yachtings investeringsprogram är baserat på att leverera hög kvalitet och service. Oavsett vart i världen man befinner sig på en av våra båtar, skall man som charterkund och båtinvesterare alltid uppleva samma höga kvalitet och servicenivå. Vi har utvecklat ett online service system där man kan följa sin båt i realtid, gällande all service och underhåll som utförs på båten. Det unika semesterprogrammet med segling, skidåkning och hus runt om i världen har också fått den genomslagskraft vi hoppats på”, berättar Sara Östergaard försäljningschef på Navigare Yachting.

”Att vi nu lanserar vårt populära investeringsprogram på den svenska marknaden känns mycket spännande och vi ser fram emot att få presentera det för våra potentiella kunder under Båtmässan i Göteborg 4-12 februari”, avslutar Sara.

Vi finns på plats i monter C02:21 för att svara på frågor under fredagen den 3/2 från kl. 13:00.

För mer information kontakta:

Jesper Rönngard CEO +46 73 372 71 99

Navigare Yachting är en av världens ledande charteroperatörer samt exklusiv återförsäljare av Lagoon, Bavaria Catamarans/Nautitech och Jeanneau segelbåtar på den svenska marknaden. Företaget hanterar operationen, försäljningen av segelbåtar till charter och uthyrningen av 250 segelbåtar i 9 länder. Navigare grundandes 2001 av Jesper Rönngard och Per Abrahamsson. Huvudkontoret är baserat i Malmö och har ca 80 anställda runtom i världen. Navigare arbetar med väletablerade varv såsom Jeanneau, Beneteau, Bavaria, Hanse, Lagoon, Fountaine Pajot och Bavaria Catamarans/Nautitech. Bolaget står för solida lösningar med hög standard, en hållbar affärsmodell samt kvalitet tillsammans med utmärkt personlig service.