Gadge Tec AB

Navman iCN 550 - Navmans nya toppmodell sätter ny standard för portabla bilnavigatorer!

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2005 16:04 CEST

GadgeTec AB presenterar:

GadgeTec AB kan idag bekräfta Sverige-lanseringen av Navman iCN 550 – det nya flaggskeppet i Navmans flotta av portabla bilnavigatorer som ersätter den tidigare toppmodellen iCN 650.

Christian Hallberg, VD på GadgeTec AB; distributör för Navman i Sverige:
- Användaren som vill ha det bästa av allt väljer nya Navman iCN 550. Här talar vi om 4 GB(!) hårddisk med Västereuropa förinstallerat, nya direktknappar för smarta funktioner och givetvis en av marknadens allra briljantaste färgskärmar samt ett kraftfullt, imponerande ljud. Toppmodellen har krymt formatmässigt och är nu lika smidigt portabel som sina nya kollegor iCN 320 resp. 520. Jämför gärna, punkt för punkt, nya Navman 550 med vilken annat mobil bilnavigator som helst – risken finns att iCN 550 vinner på knockout!

Navman iCN 550 är utrustad med en hela 4 GB stor hårddisk där 1,5 GB är ledigt till ditt eget förfogande – perfekt om du har planer på att t.ex köra bil utanför Europa då fler världsdelar inom kort kommer att finnas tillgängliga för systemet. iCN 550 är även som en av de första mobila navigatorerna utrustad med en ny typ av snabbknappar –tryck på “bensinstations-knappen” och de närliggande alternativen blir synliga.. Och motsvarande gäller för parkeringsplatser.
Små förbättringar kan tyckas men i praktiken underbart bekvämt och trafiksäkert. Samma sak gäller för ett nytt hårdvaru-volymreglage – tror du dig kunna vägen på egen hand eller föredrar du att snegla mot en av de bästa skärmarna på marknaden, dämpa bara ljudet temporärt.

Vidare är nya Navman iCN 550 förberedd för “Traffic Module TM 550 (TMC)” – ett tillbehör som lotsar dig förbi stopp på vägen tack vare trafikinformation via FM-bandet. I dagsläget ett tillbehör som du lär ha stor nytta och glädje av när du kör nere på kontinenten!

Navman iCN 550 kännetecknas av:
- Marknadens bästa färgskärm på en mobil navigator!
- Nya mjukvaran SmartST™ 2005 med nya kartvyer (inkl.
“mini-kartor” och automatisk presentation av destinationen
före avfärd.)
- Västeuropa förinstallerat på 4 GB hårddisk med ca 1,5 GB
ledigt utrymme
- Fler Points-of-interest med Aktiv-funktion –över en miljon
finns lagrade(ger larm då du närmar dig), “Närmaste POI”-
funktion samt egen-import av POI – My POI™.
- Nya hårdvaruknappar för direktrutter till närmaste bensinstation resp. parkeringsplats
- Förberedd för automatisk ruttplanering förbi vägstopp via
tillbehöret “Traffic Module – TM 550” (TMC)
- Fjärrkontroll

Navman iCN 550 levereras med bilfäste, 12- resp 220V-laddare, USB-kabel för anslutning till PC, bärväska samt Komma-igång-guide på svenska.

LANSERINGSDATUM: november 2005
CA-PRIS TILL SLUTKUND:
Navman iCN 550: 6 995:- inklusive moms
FÖR MER INFORMATION:
Navman iCN 550
KONTAKTINFORMATION:
- www.gadgetec.se
- christian@gadgetec.se (För testexemplar, högupplösta bilder etc.)
- 0456-513 30

Om Navman:
”Dedikerade till GPS! Navman är en av världens största tillverkare av GPS-system med kravet att leverera kompletta lösningar av högsta kvalitet för såväl företag som konsumenter. Eftersom vi själva tillverkar och designar vår egen hård- och mjukvara har vi full kontroll över alla led i
produktionen och kan på så sätt erbjuda tillförlitliga, väl integrerade och banbrytande GPSlösningar!”
Navman är ett Nya Zealand-baserat företag, etablerat 1988, som alltsedan starten har haft ett kontinuerligt fokus på satellit-navigering inom såväl marin-sektorn som landbaserad positonering.
Navman har mottagit ett flertal utmärkelser inklusive ”New Zealand´s Supreme Exporter of 2002” samt ”2002 HiTech Supreme Award”. Navman är en del av Brunswick New Technologies, en enhet inom USA-baserade Brunswick Corporation.

Om GadgeTec AB:
GadgeTec AB, etablerat år 2001, är en ledande distributör i Sverige inom GPS-navigering samt hårdvara och tillbehör för mobila lösningar. Med en produktportfölj från välkända varumärken som Navman, Mio, Navigon, Medion, Proporta, Audiovox, Boxwave, Think Outside, Freedom Keyboard, Medion med flera och sedan 2005, även nytillskotten E-TEN och Baton. GadgeTec har under de senaste åren befäst sin ställning som innovativ leverantör av världsledande, mobila
system med en snabbt utökad produktportfölj. Våren 2005 innebar en kraftig expansionsfas med bl.a förstärkt säljkår för att möta marknadens krav på närvaro i detaljistledet.
GadgeTec AB har som målsättning att kontinuerligt agera vid frontlinjen när det gäller att erbjuda banbrytande, mobila produkter och tillbehör i Sverige.