TMC Entertainment AB

NBA PÅ DVD - Nu i Sverige!!!

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 16:15 CET

TMC FÖRVÄRVAR RÄTTIGHETERNA I NORDEN TILL NBA (THE NATIONAL BASKETBALL ASSOCIATION) GENOM SAMARBETE MED CLEAR VISION Ltd.

Se även PDF: http://www.icanhearmusic.se/NBA_Pressrealease.pdf

Stockholm - 2009-12-18 – The National Basketball Association (NBA) inledde i november ett samarbete med Clear Vision Ltd, vilket innebär att de bästa spelarna, lagen och matcherna i NBA-ligans arkiv kommer att göras tillgängliga för fans runt om i Europa, Mellanöstern och Afrika i ett antal olika format.

TMC Entertainment  är stolta över att representera Clear Vision i Norden och Baltikum och för att från och med nu distribuera NBA i regionen.

I början av januari 2010, kommer NBA hemmavideotitlar att bli tillgängliga på DVD, Blu-Ray och UMD, samt som digital nedladdning (nedladdning för köp, hyra och till mobil). Fans kommer att kunna återuppleva NBAs bästa stunder på titlar såsom ”Magic Johnson Always Showtime”, ”Ultimate Jordan” och ”NBA Champions 2008-2009: Los Angeles Lakers” och många fler.

”Vi är jätteglada att samarbeta med Clear Vision och kunna förse fans runt om i Europa, Mellanöstern och Afrika med några av de mest minnesvärda ögonblicken från våra legendariska spelare och lag” säger Benjamin Morel, Vice President Global Merchandising Group, NBA EMEA. ”Genom vårt samarbete, kommer fans att få en ny möjlighet att återuppleva några av de mest spännande ögonblicken i vårt spels historia”

”Som ett företag som arbetar med varumärken, passar NBAs innehåll och kommersiella filosofi perfekt med vår egen” säger Nic Sales, Vice President , Home Entertainment på Clear Vision. ”Med Europeiska spelare som utmärker sig i ligan och med Europeiska basketbollag som förväntas göra väl ifrån sig i 2012 Olympiska Spelen, är det ännu mer spännande att arbeta med NBA och kunna ge fans mer av vad de vill ha”.

Den nya raden av DVD:er, Blu-Ray-skivor och UMD kommer att distribueras i mer än 20       länder; UK, Irland, Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz, Benelux, Spanien, Italien, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Island, Grekland, Portugal, Syd-Afrika och Mellanöstern.

I Norden kommer TMC Entertainment i snitt att ge ut två titlar i månaden, varav de första två, som släpps i januari; ”Magic Johnson Always Showtime” och ”NBA Champions 2008-2009: Los Angeles Lakers”.

www.tmcnordic.com

FÖR RECENSIONSEX, BILDER ELLER MER INFO KONTAKTA:
MARCUS ERIKSSON PÅ TMC ENTERTAINMENT
marcus@tmcnordic.com