NBI I Växjö

NBI förvärvar Inköpsforum

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2012 11:28 CEST

Inköpsforum har under 20-talet år varit ledande på utbildningar inom inköp och närliggande områden och är välkända för sin yrkesinriktade pedagogik.

- Att kunna ta över dessa utbildningar innebär ett komplement till vår egen verksamhet, och är ett led i vår långsiktiga affärsplan, säger VD, Fredrik Karlsson. Med långsiktighet och professionell organisation satsar vi nu vidare för att kunna vara en ännu bättre och attraktivare utbildningsleverantör och köpet innebär en breddning av vår verksamhet och ligger i linje med vår planerade marknadsexpansion. Affären är en inkråmsaffär och förutom utbildningsverksamheten övertas även vissa tekniska plattformar och kundstocken av NBI.

Via ett samarbetsavtal med Catharina Lindh säkerställer vi att även i framtiden kunna ta del av hennes erfarenhet och kompetens inom inköpsområdet.

För ytterligare information, kontakta VD, Fredrik Karlsson:
Kontor:0470-849 71
Mobil:0706-05 78 31
E-post: fredrik.k@nbi.se

Vi på Nordic Business Institute har 30 års erfarenhet av kompetensutveckling som vi gärna delar med oss av. För oss innebär kompetensutveckling att ge något av det vi kan för att göra det företag eller den organisation som du arbetar i lite bättre, intressantare, effektivare, smartare och mer energirik. Genom kompetensutveckling förbättras och utvecklas både människor och organisationer.

Vi kompetensutvecklar främst inom marknadsföring/kommunikation, ekonomi/ledning och inköp/logistik. Förutom ett 25-tal företagsutbildningar har vi även ett tiotal yrkeshögskoleutbildningar. Utöver det kan vi också skräddarsy utbildningar utifrån organisationers behov och önskemål. Alla våra utbildningar har utgångspunkten i praktisk kunskap på akademisk grund. Eftersom vi funnits i 30 år har vi hunnit växa en del. Förutom vårt säte i Växjö har vi även verksamhet i Malmö, Hässleholm, Kalmar, Luleå, Varberg, Stockholm, Sundsvall och Örebro. Vi har även verksamhet i Norge genom samarbetsföretaget NBI Norge AS.

Vårt uppdrag är

• Att förse individen med kompetens som ger jobb på en föränderlig arbetsmarknad.

• Att förse företaget med den kompetens som krävs för att verksamheten ska kunna växa och utvecklas.