NCC AB

NCC Bästa Fastighetsutvecklare för sjunde året i rad

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2014 09:56 CEST

NCC Property Development har än en gång korats till Bästa Fastighetsutvecklare i Norden av den internationella finanstidskriften Euromoneys årliga undersökning Real estate awards.

Varje år utför finanstidskriften Euromoney en webbenkät bland dess läsare, vilka utgörs huvudsakligen av företagsledare och högre chefer inom bank- och finanssektorn världen över. Undersökningen omfattar över 50 länder och i en kategori utses Bästa Fastighetsutvecklare. De senaste sju åren har NCC Property Development tagit hem förstaplaceringen för Norden. NCC Property Development utsågs även till Bästa Fastighetsutvecklare 2014 i Danmark.

– Vi har alltid strävat efter att vara Nordens bästa fastighetutvecklare vilket är en drivkraft som bidragit till att vi hela tiden söker nya flexibla och innovativa lösningar för att möta våra hyresgästers och investerares behov.  Utmärkelsen i Euromoney visar oss återigen att våra höga ambitioner ger bra resultat och uppskattas av våra kunder, säger Carola Lavén VD NCC Property Development.

NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden. Verksamheten fokuserar på hållbara kontors-, handels- och logistikfastigheter i bra lägen och präglas av en djup förståelse för kundens specifika behov. Samtliga kommersiella fastigheter NCC utvecklar möter höga miljökrav och sedan 2010 miljöcertifieras alla projekt enligt systemet BREEAM, som är världens mest använda miljöcertifieringssystem. I Danmark har flera byggnader också certifierats med det tyska miljöcertifieringssystemet DGNB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carola Lavén, VD, NCC Property Development
Telefon 070-177 1674

Jennifer Carlsson, Kommunikationschef NCC Property Development
Telefon 076-764 1290

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se , NCC: bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 58 Mdr SEK och 18 500 anställda 2013. NCC är börsnoterat på Nasdaq OMX Stockholm.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 18 000 anställda.

NCC är verksamt inom hela värdekedjan när det gäller att skapa miljöer för arbete, boende och kommunikation. NCC utvecklar och bygger bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler och offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur.

NCC erbjuder även insatsvaror för byggproduktion, såsom kross och asfalt, samt svarar för beläggning, drift och underhåll av vägar.

NCC:s huvudsakliga verksamhet bedrivs i Norden. I Baltikum bygger NCC bostäder och hus. I Tyskland och S:t Petersburg bygger NCC främst bostäder. NCC:s vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation.