NCC AB

NCC bygger ny förskola i Sala för 14 MSEK

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2006 12:02 CEST

NCC har fått i uppdrag av Sala kommun att bygga den nya förskolan i området Ängshagen i Sala. Ordern är värd cirka 14 MSEK.

Den nya förskolan byggs i direkt anslutning till Ängshagens skola och får, precis som den befintliga skolan, fasader av faluröd träpanel. Taken bekläds med bandtäckt plåt och betongtaktegel. Förskolan förses med golvvärme samt isolering av ekofiber och kommer att inrymma mat-, lek- och sovavdelningar samt en administrationsdel. Den utvändiga miljön utformas i ett senare skede.

– Arbetsområdet kommer givetvis att skärmas av med byggstaket mot det angränsande skolområdet, betonar NCC:s affärschef Bo Karlsson.

Projektering har påbörjats och byggstarten är beräknad att ske i april. Arbetena ska vara avslutade i september i år, vilket innebär att den nya förskolan kan ta emot sina första barn under hösten. Totalt beräknas 15–20 personer vara delaktiga i projektet.

Obs: En illustration (.jpg) med fasadritningar medföljer detta utskick till e-postmottagare. Faxmottagare kan ladda ner filen från www.ncc.info, i pressreleasearkivet för Sverige.

Ytterligare information:
Bo Karlsson, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Stockholm/Mälardalen, tfn 021-10 55 01 eller 070-673 88 66.
Annica Häll, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Stockholm/Mälardalen, tfn 08-585 512 70 eller 070-207 66 64.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda