NCC AB

NCC bygger ny lastbilsverkstad åt Scania i Varberg

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2005 10:17 CEST

NCC har fått i uppdrag att bygga en ny lastbilsverkstad åt Scania i Björkäng, utanför Varberg. Uppdragsgivare är Scania-Bilar Väst AB och ordersumman är cirka 18 MSEK.

I uppdraget ingår att uppföra en ny lastbilsverkstad samt en avdelning för reservdelsförsäljning, kontor och personalutrymmen. Själva verkstadsdelen blir 9 meter hög och cirka 1500 kvadratmeter stor. Resterande del blir även den 1500 kvadratmeter, delat på två plan. Betongplattan gjuts enligt principen ”tätt hus”, vilket innebär att taket läggs på först. Detta ger en så jämn yta som möjligt.

– Projektet utförs som ett partneringprojekt, vilket innebär att byggherren, konsulterna och entreprenören bildar en integrerad projektorganisation och gemensamt löser bygguppgiften. Grunden är ett förtroendefullt samarbete, där alla spelar med öppna kort och där allas yrkeskunskaper kompletterar varandra genom samtliga skeden av byggprocessen, säger affärschef Dan Aronsson.

Arbetet startar under september månad och beräknas vara färdigställt till maj 2006. Trafiken kommer att läggas om provisoriskt under byggtiden. Totalt kommer cirka 15 personer att vara delaktiga i projektet.

Ytterligare upplysningar:
Dan Aronsson, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tel. 031-7715437 eller 070-3489315
Lars O. Carlsson, informationschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tel. 031-7715205 eller 070-6522136.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2004 en omsättning på 45 Mdr SEK och 22 000 anställda.