NCC AB

NCC bygger nya hyresrätter i Bankeryd för ca 17 MSEK

Pressmeddelande   •  Jun 10, 2003 14:00 CEST

NCC har fått i uppdrag av AB Bankerydshem att uppföra ett flerbostadshus med totalt 23 hyresrätter i Bankeryd strax nordväst om Jönköping. Ordern är värd ca 17 MSEK.

De nya lägenheterna kommer att byggas i inbodda omgivningar med befintliga flerbostadshus, många i 50-talsstil. Arkitekturen anpassas därför i mångt och mycket till de äldre husen runt omkring, med men moderna material och planlösningar. Huset kommer att inrymma totalt 23 lägenheter i storlekarna två till fyra rum och kök.

- Det finns ett stort behov av fler bostäder i Bankeryd, och vi är glada att kunna vara med och möta efterfrågan, säger NCCs entreprenadchef Sven-Åke Bergquist. Enbart under 2002 byggdes 100 nya bostäder på orten och vi bidrog till 54 av dessa.

Markarbetena startar under nästa vecka och de nya bostäderna beräknas vara klara för inflyttning i april 2004. Totalt kommer ca 15 personer att vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Sven-Åke Bergquist, entreprenadchef, NCC Construction Sverige AB, region Öst, tel 036-30 16 38 eller 070-342 48 15.
Lena Fridholm, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, tel 036-30 16 08.
Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info
NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.