NCC AB

NCC bygger nya villor på Ladugårdsmarken i Lund

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2003 15:08 CET

NCC bygger 14 nya villor på Ladugårdsmarken i Lund. Storlekarna varierar mellan 156 och 172 kvadratmeter.

Villorna är uppförda i lättbetong och har fasader i ljust grå puts samt tegelröda tak. Husen som byggs med hög standard har bland annat golvvärme, helkaklade badrum, parkettgolv och trä och aluminiumfönster. Vid inflyttning är gräset i trädgården redan sått, häckarna planterade och plattor lagda på carportuppfarten och vid entréer.

-Området får sin speciella karaktär genom väl genomtänkta yttre miljöer. Mitt i kvarteret finns en gemensam yta för aktivitet och rekreation. Där kan man spela boule och det finns gott om utrymme för barnens lek, säger projektchef Anders Koch.

Ladugårdsmarken gränsar till ett jordbrukslandskap och stora strövområden. I närheten finns också Fäladstorgets affärscentrum.

Projektet påbörjas omgående och första inflyttning är beräknad till september/oktober 2004. Totalt kommer cirka 30 personer att vara delaktiga.

Ytterligare information:
Anders Koch, projektchef, NCC Construction Sverige AB, region Syd, tel. 040-31 71 47 eller 070-579 05 23.
Agneta Olsson, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Syd, tel. 040-31 72 65 eller 070-589 98 97.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.