NCC AB

NCC bygger om äldreboendet Alstadhemmet i Trelleborg

Pressmeddelande   •  Sep 08, 2003 14:15 CEST

NCC utför en ombyggnad av äldreboendet Alstadhemmet norr om Trelleborg . Beställare är Trelleborgs kommun och ordersumman är cirka 12 MSEK.

Syftet med ombyggnaden är att de 49 lägenheterna ska få större badrum. Dessutom görs planlösningen om genom att enrumslägenheterna görs om till tvårumslägenheter. Huset får även ett nytt ventilationssystem. Under renoveringsperioden kommer de boende att placeras ut tillfälligt på andra vårdinrättningar.

-Vi har sedan tidigare en god relation med kunden.Detta är det fjärde äldreboendet vi bygger om åt Trelleborgs kommun under senare år, säger entreprenadchef Per-Olof Thunblad..

Projektet påbörjas omgående och beräknas vara färdigställt till april 2004. Sammanlagt kommer cirka 25 personer att vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Per-Olof Thunblad, entreprenadchef, NCC Construction Sverige AB, region Öst, tel. 040-31 73 30 eller 070-565 25 14.
Lars Norén, informationschef, NCC Construction Sverige AB, region Syd, 040-31 72 03 eller 070-543 77 44.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.