NCC AB

NCC bygger om lokaler för medicintekniska företaget AMO i Uppsala

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2006 10:12 CET

NCC har fått i uppdrag av medicintekniska företaget AMO i Uppsala AB att bygga om delar av befintliga produktionslokaler till kontorslandskap. Ordern är värd cirka 16 MSEK.

AMO, Advanced Medical Optics, utvecklar och tillverkar medicinteknisk utrustning för ögonvård och ögonkirurgi. Företaget slutför just nu sin separation från Pfizer och bygger därför upp en helt ny avdelning för forskning och utveckling i Uppsala. I samband med detta byggs befintliga produktionslokaler om till kontor.

NCC:s uppdrag omfattar ombyggnadsarbeten på två våningsplan som idag inrymmer tidigare produktionslokaler, källare, entré och ytterligare ett våningsplan som innehåller fläktrum.

– Utmaningarna består i att projektet är installationstätt samt att samordna byggnadsarbetena med AMO:s verksamhet som ställer höga krav på renhet och klimat, säger NCC:s entreprenadchef Kenneth Svinghammar.

Arbetena har påbörjats och ska vara klara i augusti i år. Totalt beräknas omkring 25 personer vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Kenneth Svinghammar, entreprenadchef, NCC Construction Sverige AB, region Stockholm/Mälardalen, tfn 018-16 15 21 eller 070-399 68 29.
Annica Häll, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Stockholm/Mälardalen, tfn 08-585 512 70 eller 070-207 66 64.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda.