NCC AB

NCC bygger om lokaler för Radio Gotland i Visby

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2003 10:29 CEST

NCC har genom dotterbolaget Nybergs entreprenad fått i uppdrag att bygga om en före detta stallbyggnad på kasernområdet A7 i centrala Visby. Beställare är GE Real Estate och ordern är värd cirka 17 MSEK.

Stallbyggnaden, som är cirka 1400 kvadratmeter, anpassas nu till Radio Gotlands studioverksamhet, vilket ställer höga krav på akustiken. Det gamla taket kommer att bytas ut och troligen kommer väderskydd att användas för att förhindra skador från regn och fukt. Byggnaden är från sekelskiftet med högt, brutet tak. Den gamla stommen bevaras och kompletteras med smide.

Arbetet har påbörjats och de nya lokalerna beräknas tas i bruk i slutet av april 2004. Cirka 25 till 30 personer kommer att vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Johan Åberg, affärschef, NCC Construction Sverige AB, Nybergs entreprenad, tel. 0498-257354 eller 070-418 73 54.
Peter Larsson, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Anläggning Stockholm, tel, 08-58552447 eller 070-6731056.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.