NCC AB

NCC bygger om riksväg 44 mellan Trollhättan och Lidköping

Pressmeddelande   •  Nov 14, 2003 12:34 CET

NCC har fått i uppdrag att bygga om riksväg 44 till mötesfri landsväg. Beställare är Vägverket Region Väst och ordern är värd ca 16 mkr.

Ombyggnaden avser vägavsnittet mellan Tre Älgar i Grästorp och Gålstad på riksväg 44, en sträcka på cirka 2300 meter. I respektive ända av vägavsnittet byggs vägkorsningar om till cirkulationsplatser. Cirka 11 000 ton ny asfalt tillverkas för projektet. Nya vägar för lokaltrafik byggs med nya belysningsanordningar för att öka trafiksäkerheten.

- Självfallet underlättar det för beställaren att vår organisation har god kunskap och mångårig erfarenhet av denna typ av projekt, säger affärschef Ove Josefsson.

Projektet påbörjas omgående och beräknas vara avslutat under oktober 2004. Totalt kommer cirka 15 personer att vara delaktiga.

Ytterligare information:
Ove Josefsson, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tel. 0522-64 94 06 eller 070-523 39 72.
Lars O. Carlsson, informationschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, 031-771 52 05 eller 0706-52 21 36.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.