NCC AB

NCC bygger om stadsbiblioteket i Karlstad

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2004 14:06 CEST

NCC har fått i uppdrag av Karlstad kommun att utföra en om- och tillbyggnad av stadsbiblioteket. Ordern är värd ca 12 MSEK.

Förra året renoverade NCC bibliotekets fasad, och nu har man alltså fått förtroendet att fortsätta med upprustningen av fastigheten. Bland annat bygger man om cafeterian och två entréer samt installerar hiss. Den befintliga atriumgården glasas in och blir Turistbyråns nya lokaler, med gott om plats för utställningar med mera. Dessutom byggs loger för teatern som finns i huset.

- Den pågående verksamheten ska fungera som vanligt under hela projekttiden, säger NCCs affärschef Anders Johansson. För att undvika byggdamm i biblioteket utför vi projektet i olika etapper och tätar med provisoriska väggar.

Arbetena har nyligen inletts och ska vara avslutade den 30 november. Totalt beräknas ca 15 personer vara delaktiga i projektet.

Ytterligare upplysningar:
Anders Johansson, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tel 054-17 08 29 eller 070-631 95 68. Lars O. Carlsson, informationschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tel 031-771 52 05 eller 070-652 21 36.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2003 en omsättning på 45 Mdr SEK och 24 000 anställda.