NCC AB

NCC bygger om Stockholmsvägen i Vallentuna

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2006 10:19 CEST

NCC har fått i uppdrag av Vallentuna kommun att bygga om en sträcka på Stockholmsvägen. Ordern är värd cirka 10 MSEK.

Projektet ligger i södra delen av Vallentuna, direkt efter kommungränsen mot Täby, och berör cirka 800 meter på Stockholmsvägen. En del av uppdraget innebär att lägga ner 550 meter spillvattenledning. NCC ska dessutom minska befintlig vägbredd från 14 meter till 6,5 meter samt bygga gång- och cykelväg, trafiksignal och refuger. Syftet med dessa åtgärder är att få ner hastigheterna på sträckan.

Det aktuella projektet utgör den sista av tre etapper i den pågående ombyggnaden av Stockholmsvägen.

– Utmaningarna i projektet är framför allt att trafiken finns med hela tiden, och att ledningsschakten ligger precis intill, säger NCC:s affärschef Urban Sundström.

Arbetena inleds i början av april och ska vara klara i december. Totalt beräknas 10–12 personer vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Urban Sundström, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Stockholm/Mälardalen, tfn 08-585 518 84 eller 070-573 59 84.
Annica Häll, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Stockholm/Mälardalen, tfn 08-585 512 70 eller 070-207 66 64.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda.