NCC AB

NCC bygger om Trångsundsskolan i Huddinge

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2003 16:08 CEST

NCC utför en om- och tillbyggnad av matsal och kök i Trångsundsskolan i Huddinge kommun. Beställare är TomtbergaHuge fastigheter och ordersumman är cirka 13 MSEK.

I projektet ingår en nybyggnad på 300 kvadratmeter av matsal och kök, som innefattar nytt storkök, matsal samt ny entré. Ombyggnaden omfattar cirka 500 kvadratmeter och omfattar rivning av befintliga innerväggar, golvbeläggningar och innertak. Nya lokaler för kök, diskrum, kyl/frysrum samt kontor iordningsställs. En utmaning i projektet består i att bergssprängningar måste utföras under tiden elever och lärare finns på området. Skolan rymmer cirka 600 elever. Detta ställer höga krav på säkerhet i form av avskärmningar mm. Vidare finns vibrationsmätare, för mätning av svängningstal, utplacerade runt skolan.

-Vi har sedan tidigare en god relation med kunden. Viktigt i detta projekt är att vi tar hänsyn till skolans verksamhet och etablerar en god relation med personalen på skolan, säger affärschef Ken Kreibom..

Projektet påbörjas omgående och beräknas vara färdigställt till juni 2004. Sammanlagt kommer cirka 25 personer att vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Ken Kreibom, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Hus Stockholm, tel. 08-550 918 63 eller 070-602 76 10.
Annica Häll, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Hus Stockholm, tel. 8-585 512 70 eller 070-207 66 64.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.