NCC AB

NCC bygger om trafikplats i Norrköping för 13 MSEK

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2006 08:55 CEST

NCC har fått i uppdrag av Norrköpings kommun att bygga om trafikplats Ljura längs E22 genom södra Norrköping. Ordern är värd cirka 13 miljoner kronor.

I snitt passerar ungefär 17 000 fordon genom trafikplats Ljura varje dag. Uppdraget omfattar breddning av trafikplatsen, en ny påfartsramp söderut mot Söderköping samt en ny rondell som ska byggas på befintlig väg.

– Vi har under de senaste åren byggt om ett antal trafikplatser åt Norrköpings kommun, säger NCC:s entreprenadchef Sven-Åke Bengtsson.Utmaningen i det aktuella projektet är att bygga i den intensiva trafikmiljö som råder på E22:an. Under byggperioden kommer vi tidvis att behöva smalna av den befintliga vägen på vissa sträckor.

Arbetena startar under mars månad och och beräknas vara avslutade i september i år. Totalt kommer ett tiotal personer att vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Sven-Åke Bengtsson, entreprenadchef, NCC Construction Sverige AB, region Öst, tfn 013-24 64 53 eller 070-681 63 09.
Lena Fridholm, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Öst, tfn 036-30 16 08 eller 070-360 37 16.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda.