NCC AB

NCC bygger ut högskola i Halden i Norge för 176 MSEK

Pressmeddelande   •  Jun 25, 2003 12:02 CEST

NCC Construction AS i Norge har skrivit kontrakt med norska Statsbygg om att bygga och renovera högskolan i Östfold i Halden, Norge. Kontraktet är värt 176 MSEK (160 MNOK).

Uppdraget är en totalentreprenad. Projektet kommer att pågå i totalt tre år och omfatta två byggetapper. Första byggetappen omfattar i huvudsak att uppföra ny byggnad om 12 000 kvm för bland annat klassrum, lärarrum, kontor, auditorium och bibliotek. Den nya byggnaden ska vara klar att tas i bruk i maj 2005. Andra byggetappen ska vara färdig i maj 2006 och består av rivning och renovering av existerande lokaler för bland annat aula, kontor och klassrum.

Som mest kommer 70 personer att vara sysselsatta i projektet.

- Högskolan kommer att vara öppen för verksamhet under hela projekttiden. Det är därför mycket angeläget att vi utför arbetet på ett sådant sätt att studenter och lärare kan genomföra sina studier på ett tillfredsställande sätt, säger Svend-Harald Maalen, distriktchef på NCC i Norge.

Ytterligare information:
Svend-Harald Maalen, distriktchef NCC Construction AS, tel +47 69 12 88 44 eller +47 995 92 508
Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500
Øyvind Kvaal, kommunikationschef NCC Construction AS, tel +47 22 98 69 34 eller +47 900 76 910

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.