NCC AB

NCC bygger ut Österbergs Järn i Karlstad för 15 MSEK

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2006 09:33 CEST

NCC har fått i uppdrag av Fastighets AB Järnkilen att utföra tillbyggnadsarbeten vid Österbergs järnhandel i Karlstad. Ordern är värd cirka 15 MSEK.

Österbergs Järn är en stor järnhandel och leverantör av förnödenheter i Karlstad med omnejd. Det aktuella projektet innebär att lokalerna byggs ut med en verkstad om 400 kvadratmeter samt ett lika stort kontor ovanpå denna. Dessutom byggs ett anslutande fullhöjdslager med en drygt dubbelt så stor yta.

– Vi har tidigare utfört flera om- och tillbyggnader hos Österbergs, och våra medarbetare på plats har utvecklat ett gott samarbete med kunden. Inför denna nya etapp framförde Österbergs klara önskemål om att de ville ha samma projektorganisation igen, säger avdelningschef Anders Johansson.

Arbetena inleds i april och ska vara klara i februari 2007. Totalt beräknas omkring 15 personer vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Anders Johansson, avdelningschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tfn 054-17 08 29 eller 070-631 95 68.
Lars O. Carlsson, informationschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tfn 031-771 52 05 eller 070-652 21 36.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda.