NCC AB

NCC bygger villor i Torslanda

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2003 11:38 CEST

NCC bygger 20 fristående tvåplanshus i bostadsområdet Amhult, som växer fram vi det nedlagda flygfältet i Torslanda.

Husens storlekar varierar mellan 130 och 136 kvadratmeter. Fasaden kommer att bestå av ljusgrå panel som smälter väl in i den omgivande miljön. Husen får god standard med klinker, ekparkett och golvvärme i undervåningen. Till alla hus finns en carport som går att bygga om till garage. Husen får lättskötta naturtomter med uteplats och balkong. Förberedelse för installation av braskamin görs.

NCC har i detta projekt särskilt fokuserat på barnfamiljer som målgrupp. Området får en lekpark som smälter väl in i naturen och miljön runt omkring. När Amhult är helt färdigbyggt kommer det att finnas 800 bostäder samt ett nytt torg med all upptänklig service. Idag finns närmaste affärscenter cirka 500 meter bort. I Torslanda finns många naturområden och flera promenadstråk till havet.

- Flera olika bolag bygger bostäder i Amhult och vi kan konstatera att våra hus står sig väl i konkurrensen. Redan nu är 18 av 20 hus sålda, säger projektchef Hans Forseström.

Markarbetena påbörjas i oktober och de första husen beräknas vara inflyttningsklara i oktober 2004. Totalt kommer cirka 20 personer att vara delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Hans Forseström, projektchef, NCC Construction Sverige AB, region Boende Väst, tel. 031-771 50 70 eller 070-693 02 56
Josefina Olling, säljare, NCC Construction Sverige AB, region Boende Väst, tel. 031-771 51 20.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda