NCC AB

NCC får drift- och underhållskontrakt i Örebro värt 120 MSEK

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2003 09:05 CEST

NCC har tecknat ett femårigt kontrakt med Vägverket region Mälardalen om totalt drift- underhållsansvar för Vägverkets driftområde Örebro. Kontraktet är värt ca 120 MSEK och innehåller även en option på ytterliga ett år.

Driftområdet Örebro omfattar hela Degerfors kommun, delar av Laxå, Lekeberg, Kumla samt Örebro kommun. Den totala väglängden är ca 94 mil, varav 16,4 km grusväg. Inom området finns 217 broar.

Området klassas som högtrafikerat. Det är omfattande trafikströmmar framför allt på europavägarna E18 och E20 men också på riksvägarna. Även flera av de övriga vägarna har betydande trafikmängder som ställer höga krav på framkomlighet.

Kontraktet träder i kraft den 1 september och löper på fem år.

Driftområde Örebro är ett nytt uppdrag för NCC.

- Det är mycket positivt att vi fått ytterligare ett driftområde inom Vägverket region Mälardalen. I år har NCC fått antalet uppdrag utökat från två till fyra driftområden inom Vägverket region Mälardalen. Detta gör att vi kan öka samordningen mellan våra områden, säger Håkan Ericsson, affärschef NCC Construction Sverige.

Ytterligare information:
Håkan Ericsson, affärschef NCC Construction Sverige, tel 013-10 37 15 eller 070-399 1465

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info
NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.