NCC AB

NCC fortsätter utveckla Skövde Företagspark

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2003 14:57 CEST

NCC har fått i uppdrag att fortsätta renovering av Skövde Företagspark. Uppdragsgivare är Gothia Science Park och ordern är värd cirka 33 miljoner kronor.

Det nya punkthuset, som byggs i direkt anslutning till Tegelbruket, skapar ett spännande möte mellan gammal bruksarkitektur och 2000-talets formspråk. Punkthusets fem kontorsplan på sammanlagt 2500 kvadratmeter öppnar fantastiska möjligheter med sina öppna, ljusa planlösningar. Varje kontorsplan är på 500 kvadratmeter. Mötesutrymmen och cafeteria planeras på bottenvåningen.

Hela Gothia Science Park ät lätt att nå med bil och området har gott om parkeringsplatser. Inbyggd flexibilitet och det senaste i modern teknik gör att kontorslandskapen och arbetsplatserna snabbt och enkelt anpassas efter företagens önskemål, både under byggnationen och senare. El- och dataledningar och ventilation kan enkelt flyttas vid behov, till exempel vid ombyggnad.

Projektet är påbörjat och första inflyttning är beräknad till juli 2004. Totalt är cirka 30 personer delaktiga i projektet.

Ytterligare information:
Gunnar Olsson, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Öst, tel. 0500-44 79 03 eller 070-535 27 53.
Lena Fridholm, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Öst, tel.036-30 16 08.

Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30650

Bifogad bild från första spadtaget 9/10, fr v. :
Ulrika Carlsson Kommunalråd, Åke Jönsson Kommunalråd, Leif Larsson, Rektor Högskolan Skövde, Patrik Eriksson, Vd Gothia Sience Park, Tord Gustavsson, Kommunalråd.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info
NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.