NCC AB

NCC i polen bygger kontor

Pressmeddelande   •  Apr 25, 2003 09:33 CEST

NCCs polska bolag Hydrobudowa SA Gdansk har skrivit avtal med Manhattan SA i Gdansk om att bygga den andra etappen av Projekt Manhattan, som ska bli kontor och shoppingcenter. Ordern är värd ca 137 MSEK (61 MPLN).

Uppdraget gäller byggarbeten och installationer för den kompletta byggnaden, undantaget ytor för kontor och affärer. I uppdraget ingår också markarbeten utomhus samt allmänna ytor. Detta är den andra etappen av Projekt Manhattan.

Arbetena inleds omedelbart och ska vara färdiga i februari 2004.

Hydrobudowa har även haft uppdraget att bygga den första etappen av projektet, vilket gällde parkeringsgarage och betongarbeten.

- Mot bakgrund av vårt goda och nära samarbete under den första etappen har kunden nu valt ett partneringliknande samarbete baserat på öppna böcker. Genom att Hydrobudowa aktivt bidragit till att arrangera finansieringslösning för den andra etappen visar vi att vi sätter kunden och kundens behov i fokus, säger Wojciech Czajko, VD för Hydrobudowa SA Gdansk.

Ytterligare information:
Jan Tojkander, NCC Polska, tel +48 58 341 3211 eller +48 601 61 6227
Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.