NCC AB

NCC påbörjar det nya bostadsområdet Ursvik i Sundbyberg

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2005 13:03 CEST

NCC påbörjar utbyggnaden av det nya bostadsområdet Ursvik i Sundbyberg utanför Stockholm. Områdets närmaste grannar blir Järva friluftsområde och det etablerade villaområdet i Lilla Ursvik.

I Ursvik finns både närheten till stan, men också till vidsträckta naturområden. Ursvik ligger bara 2,5 kilometer från Sundbybergs centrum och nära både Stockholms city, Arlanda och Kista. Det blir som en egen småstad, där allt finns på bekvämt avstånd och med goda möjligheter till motion och friluftsaktiviteter.

I första etappen bygger NCC 25 bostadsrättsradhus om cirka 137 kvadratmeter och 48 lägenheter. Samtliga småhus får egen trädgård och förråd. Husen får putsade fasader med trädetaljer mot gården. Stilen är nytraditionell och kvarteren får tydlig stadskaraktär. Övervåningarna får samlade sovavdelningar med flera valmöjligheter. Nedervåningarna präglas av öppna planlösningar och rejäla matplatser. Husen är också utrustade med rejäla badrum, som passar perfekt för barnfamiljer.

Lägenhetsstorlekarna varierar mellan 66 och 102 kvadratmeter, om två till fyra rum och kök. Alla lägenheter får minst en balkong eller egen uteplats.

Ytterligare information:
Agge Holmqvist, projektchef, NCC Construction Sverige AB, Boende Stockholm, tel. 08-585 525 50.
Jeanette Henriksson, marknadschef, NCC Construction Sverige AB, Boende Stockholm, tel. 08-585 525 20 eller 070-511 18 90.