NCC AB

NCC renoverar Badhuskajen i Uddevalla

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2003 09:36 CET

NCC har fått i uppdrag att renovera och förstärka Badhuskajen och badhuset i Uddevalla. Beställare är Uddevalla kommun och ordern är värd cirka 16 MKR.

Badhuskajen byggdes i mitten av 1930-talet. Marken i området uppfyller inte säkerhetskraven, vilket gjorde att en avlastning på 3500 kubikmeter bakom kajen var nödvändig. Massorna ersätts nu med ett nytt pålat betongdäck. Badhuset, som byggdes 1906, förstärks med stålpålar som borras och slås igenom kallmurarna.

- Vi valdes av kunden eftersom vi har erfarenhet av liknande projekt samt goda referenser från tidigare uppdrag åt kunden. En kompetent organisation är självfallet också ett plus, säger affärschef Ove Josefsson.

Projektet påbörjas omgående och beräknas vara avslutat under maj 2004. Totalt kommer cirka 10 till 15 personer att vara delaktiga i projektet,

Ytterligare information:
Ove Josefsson, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tel. 0522-64 94 06 eller 070-523 39 72.
Lars O. Carlsson, informationschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tel. 031-771 52 05 eller 070-652 21 36.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda.