NCC AB

NCC säljer de två första etapperna av Lempola Retail Park, Lohja Finland, för cirka 170 MSEK

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 13:13 CEST

NCC Property Development Oy har sålt Lempola Retail Park till det Ömsesidiga arbetspensions-försäkringsbolaget Varma.

Lempola Retail Park ligger i Lohja sex mil utanför Helsingfors. Handelsplatsen omfattar totalt 30 000 kvadratmeter och är indelad i fyra etapper. Den första etappen där Starki har öppnat sin butik blev klar i mars 2009. Den andra etappen är under byggnation och S-Market, Motonet, Kodintavaratalo och R-Kioski öppnar butiker här varefter lokalerna färdigställs under maj till september 2009.

- Vi för diskussioner med flera intressenter för den tredje etappen av Lempola Retail Park, som omfattar 8 000 kvadratmeter. Vi siktar på att starta den hösten 2009, säger Jukka Manninen, Unit Director på NCC Property Development

För vidare information, vänligen kontakta:
Jorma Ahokas, Managing Director, NCC Property Development Oy, +358 50 67390
Jukka Manninen, Unit Director, NCC Property Development Oy, +358 10 507 5294
Lovisa Lagerström Lantz, vik. presschef, NCC AB, +46 (0)8 585 523 46, +46 (0)70 592 45 46

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se

NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i
Norden och Baltikum. Våra kunder söker inspirerande och hållbara miljöer i fastigheter med en över tiden
stabil och säker avkastning.