NCC AB

NCC totalrenoverar 81 hyreslägenheter i Oxhagen, Kalmar

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2006 08:51 CEST

NCC har av Kalmarhem AB fått uppdraget att utföra en totalrenovering av
81 hyreslägenheter på Arrheniusgatan 10-12 och Gustaf Adolfs väg 3 i Kalmar. Ordervärdet uppgår till drygt 19 MSEK.

Kök och badrum ska stamrenoveras och badrummen får kakel på väggarna och klinker på golven. Jordfelsbrytare, spiskåpor och nytt ventilationssystem installeras och alla lägenheter får ny kyl och frys och nya köksluckor. Taken ska läggas om och tvättstugorna ska renoveras. Uppdraget omfattar även en underhållsrenovering av väggar och golv i vardagsrum, sovrum och hall samt balkonger.

Samtliga hyresgäster med undantag för de äldre kommer att bo kvar under hela renoveringen, varje lägenhet renoveras i totalt sex veckor.

- Vår ambition är att de boende ska utsättas för så lite störning som det bara går. Det är också viktigt att alla vi som arbetar med renoveringen är kända för hyresgästerna eftersom vi är i deras privata sfär och arbetar. Hyresgästerna ska också vara helt informerade om hur vår detaljerade planering ser ut, det vill säga vad vi ska göra, när vi ska göra det och hur lång tid det kommer att ta, säger Tobias Brink, arbetsledare på NCC Construction Sverige.

Ett tiotal personer är inblandade i projektet som beräknas vara färdigt till hösten.

Välkommen ut till byggarbetsplatsen och titta runt! Intresserade får höra av sig till NCC för visning.

Tobias Brink, arbetsledare, NCC Construction Sverige AB Region Syd,
070 – 070 – 579 03 52
Lennart Berg, platschef, NCC Construction Sverige AB Region Syd,
Jenny Johnsson, informatör, NCC Construction Sverige AB Region Syd,
040 – 31 72 74, 070 – 589 67 59

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda.