NCC AB

NCC värd för unik utbildning i miljöcertifiering

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 10:33 CEST

Idag genomförs den andra utbildningsdagen i det internationella miljöcertifieringssystemet CEEQUAL. Systemet är det enda som finns för mark- och anläggningsprojekt. Utbildningen anordnas av NCC och är öppen för hela branschen. Idag välkomnas även media.

– Det är en självklarhet att kunna erbjuda våra kunder miljöklassade mark- och anläggningsprojekt. Tidigare har vi utbildat våra medarbetare i England. Nu står vi som värd för den första utbildningen av assessorer här i Sverige, säger Christina Lindbäck, miljöchef på NCC.

Media välkomnas att bevaka utbildningen och intervjua deltagarna:

Tid: Idag kl. 12.30 (lunch) eller 15.00 (kaffepaus).
Plats: NCC:s huvudkontor på Vallgatan 3 i Solna

Ring gärna innan du kommer till Maria Eriksson 08-585 533 39.

Fakta CEEQUAL-utbildningen

För att medverka till kunskapsspridning och kompetensutveckling av CEEQUAL på den skandinaviska marknaden, har NCC valt att stå som värd för Sveriges första och enda CEEQUAL assessorsutbildning i sitt slag. Utbildningen hålls av CEEQUAL och är öppen för alla i branschen.

CEEQUAL i Sverige
Just nu pågår en utvärdering av CEEQUAL med det omfattande väg- och anläggningsprojektet vid E4 i Rotebro som pilot. Utvärderingen genomförs av NCC i samverkan med uppdragsgivaren Trafikverket och har pågått sedan hösten 2011. Pilotprojektet kommer att pågå tills arbetena vid E4 i Rotebro är avslutade 2014/2015.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Maria Eriksson, miljösamordnare, NCC Construction Sverige AB

Telefon: 08-585 533 39 eller e-post: maria.a.eriksson@ncc.se
NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2011 hade NCC i Sverige en omsättning på 29 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Construction Sverige bygger bostäder, kontor, vägar, anläggningar och övrig infrastruktur i Sverige.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. Omsättningen år 2011 var 53 Mdr SEK och antalet anställda cirka 17 500.