NCC AB

NCCs fastighet Frösunda Front fullt uthyrd

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2004 12:22 CEST

NCC Property Development har under den senaste månaden tecknat hyresavtal med Infosphere, Glenair, Business Objects samt en utökning av EDB:s lokaler. Avtalen omfattar tillsammans drygt 1 500 kvm kontorsyta i NCCs projekt Frösunda Front. I och med dessa kontrakt är projektet nu uthyrt till 100 procent.

Frösunda Front, som NCC Property Development utvecklat och byggt, är beläget invid E4:an i Frösunda, Solna. Projektet, som har fastighetsbeteckning Hilton 3, omfattar totalt ca 18 000 kvm kontor samt parkering och restaurang. De tre kontorshusen är granne med det av NCC Property Development tidigare utvecklade Frösunda Port.

Andra hyresgäster i Frösunda Front är Eniro, Myresjöhus, Bea Systems, Scan Coin, Gartner, DakoCytomation, EDB, Eli Lilly, Future Electronics, Consess samt restaurangen Bredbar.

- NCCs vision med Frösunda Front är att det ska bli väl fungerande arbetsplatser i ett utmärkt skyltläge vid infarten till Stockholm. Intresset att etablera sig här är stort och det är mycket glädjande att projektet nu är fullt uthyrt, säger Pierre Lundgren, kundansvarig på NCC Property Development.

Ytterligare information:
Pierre Lundgren, kundansvarig uthyrning NCC Property Development region Stockholm,
tel 08 585 53045 eller 070 229 6282
Ulf Thorné, presschef NCC AB, tel 08 585 523 46 eller 070 214 7727

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2003 en omsättning på 45 Mdr SEK och 24 000 anställda.