NCG Group

NCG Norway ingår strategiskt samarbete med ØkonomiBistand på den norska marknaden

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2014 09:30 CEST

Det är med stor glädje vi kan meddela att NCG och Økonomibistand har ingått ett strategiskt samarbete kring BizView och deras rapporterings- och budgetlösning. Økonomibistand är en av de ledande leverantörerna av affärssystem till små och medelstora företag på den norska marknaden. Adm. Direktör Jan Erik Knutsen Økonomibistand Net AS konstaterar i samband med detta avtal att efter en lång period av studier av olika lösningar på marknaden, föll beslutet på BizView. BizView är en skalbar produkt, som vi både kan leverera som färdiga nisch-paket för olika kundsegment och kundspecifika lösningar för dem som behöver det. BizView kommer att komplettera vårt erbjudande till marknaden på ett mycket bra sätt, och vi ser ett stort behov ute hos våra kunder för BizView, avslutar Jan Erik Knutsen.

BizView fortsätter sin starka tillväxt på den norska marknaden, och befäster med denna överenskommelse sin position som den ledande lösningen för små och medelstora företag.

För mer information kontakta: jan.erik.knutsen@okonomibistand.no eller henning.mork@ncg-group.com

Om BizView och NCG Group

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering och rapportering i Norden. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av NCG Group med kontor i Skandinavien och marknadsförs utanför Skandinavien genom partners. NCG Group har över 1000 företag som använder våra lösningar.

För mer information se www.ncg-group.com

Om ØkonomiBistand

Økonomibistand är rådgivare och återförsäljare av programvara inom huvudområdena ekonomi, logistik, CRM och löner. Våra huvudprodukter inom detta område är Visma Global, Visma Business og Superoffice. Vi tror på att odla och nära samarbete med partners som kompletterar oss.

De viktigaste fokusområdena är telefonhjälp och rådgivning till våra stamkunder med supportavtal. Vi är en av de största återförsäljarna för Visma Software Norway AS och Aditro.

För mer information se www.okonomibistand.no