Marknadsbolaget

NComVA vinner Danske Banks Rookiepris 2011

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 23:41 CET

Foto: Ida Ling Flanagan

Regionens mest lovande företag och Årets Rookiepristagare heter NComVA! Vid Innovationsgalan den 10 november utsågs de till vinnare av Danske Banks Rookiepris 2011. NComVA var nominerade till årets Rookiepris tillsammans med Chargestorm och Qlean Scandinavia.

Juryns motivering:
Årets Rookie 2011 är ett ungt företag som redan lyckats med att skapa uppmärksamhet på en internationell marknad präglad av hård konkurrens. Kombinationen av stora visioner, innovativt tänkande och ett modernt marknadskoncept borgar för en mycket spännande framtid. I bolaget förenas regionens spetsforskning med en strategisk affärsmässighet vilket gör NComVA till en värdig vinnare av Danske Banks Rookiepris 2011.

Äran och priset - 100 000 kronor - överlämnades till glada pristagare av Lennart Ulfsbo från Danske Bank under Innovationsgalan i Linköping med över 500 deltagare.

Danske Banks Rookiepris:
Rookiepriset delas ut av Danske Bank till årets mest lovande företag i Fjärde Storstadsregionen som ett led i att främja ökad växtkraft i regionen. Priset har delats ut sedan 1995.

Mer information och kontakt:
Lennart Ulfsbo, Danske Bank, 0752-48 24 01

Stefan Malmström, Danske Bank, 0752-48 28 09
MIkael Hellman, Danske Bank

Mer information om Vecka 45:

Maria Västgöte, projektledare Vecka 45, 0706-25 77 12

Fjärde Storstadsregionen utgörs av tillväxtmotorerna Linköping och Norrköping samt ett stort antal attraktiva omkringliggande orter av olika storlek och karaktär. Vi är nära en halv miljon människor som bor i regionen med det bästa läget i Sverige. Med attraktiva jobb, boendemiljöer med närhet till land och hav, affärsidéer och forskning i världsklass konkurrerar vi framgångsrikt om etableringar, investeringar och kompetens.