Universal Music Sweden

Ne-Yo släpper nytt album den 17:e september

Pressmeddelande   •   Jul 19, 2012 10:43 CEST

Ne-Yo släpper den 17:e september sitt första album för återupplivade Motown Records. Albumet, som fått titeln ”R.E.D” (Realizing Every Dream), är Ne-Yo:s femte fullängdare och innehåller förutom succésingeln ”Lazy Love” även nya ”Let Me Love You (Until You Learn To Love Yourself)” vars video finns ute nu.

Ne-Yo beskriver själv nya singeln såhär:

“It goes beyond the realm of just a relationship between man and woman. This is understanding what it is to allow another person to get close enough to you to teach you how to love yourself. This song, if taken care of the right way, could help the world!” – Ne-Yo

Utöver de två singlarna så innehåller det nya albumet även en rad andra intressanta spår, som exempelvis Phat Boize-producerade ”Unconditional” och ”Should Be You” ft. Fabolous samt den Salaam Remi-producerade “Alone With You”.

“The titel (R.E.D) came from me stepping outside myself, looking at my life as it is today and realizing that every dream I’ve had from the day I decided I wanted to do music, every dream that I’ve had from then til now, I’m definitely on the way to realizing it.” - Ne-Yo

Den Arkansasfödda pop- och R&B-sångaren/låtskrivaren, producenter, skådespelaren och rapparen är väl knappast någon främling för de flesta. I hans CV återfinns bland annat två #1-album på Billboard 200, 5 stycken Tio-Topp låtar på Billboard ”Hot 100”, tre Grammy Awards samt produktioner åt artister som exempelvis Mary J. Blige, Beyoncé och Rihanna.

Se nya videon till ”Let Me Love You (Until You Learn To Love Yourself)” här:

Gustaf Angelin