NEC Scandinavia

NEC ingår samarbete med Luidia – ökar kunders interaktiva upplevelse

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 16:00 CET

Kista, 29 november 2011 – NEC Display Solutions och Luidia Inc., meddelar att Luidia’s eBeam-teknik kommer att finnas i NECs nya serie ”digitala whiteboardkit”, som gör att man kan lägga ifrån sig sin gamla penna, och plocka upp framtiden. Det är dags att omvandla din befintliga whiteboard till en interaktiv tavla. Luidia är en ledande tillverkare av interaktiv teknik som hjälper konsumenter att fånga och dela med sig av innehåll.

– Genom att integrera Luidas eBeam-teknik i våra projektorer kan vi leverera avancerade interaktivitetslösningar till våra kunder, säger Erica Robertsson, produktchef för Display Solutions på NEC Scandinavia. Våra kunder vill inte bara kunna se på material utan även gemensamt samarbeta kring det projicerade materialet i realtid.

Det nya samarbetet möjliggör att man fångar uppmärksamheten hos deltagarna med dynamiska och interaktiva lektioner, och med praktisk samverkan framme vid tavlan. Resultatet blir en mer spännande, engagerande och framförallt produktiv miljö för utbildning och arbete. Med pennan kan man lägga in bilder och texter, navigera, kommentera, fånga delar av favoritwebbplatser och andra kända applikationer. Exempelvis kan man fånga YouTube-klipp, spela upp lektioner och skapa möten.

Många företag och skolor är fast beslutna om att öka samarbetet i deras dagliga arbete och satsar därför på teknik som hjälper människor att samarbeta kring material och med varandra. Flera lösningar på marknaden tillgodoser detta behov, men kräver en mängd olika komponenter, vilket kan vara dyrt, besvärligt och tidskrävande att implementera. NEC har löst detta problem genom att integrera Luidias teknik direkt i projektorlösningen, vilket gör det lätt för användaren att dela material och samarbeta mellan projekt i realtid.

– Luida har sedan länge ett mycket bra samarbete med NEC och vi är glada över att kunna ta vårt samarbete till nästa nivå, säger Roy Erez, Luidias SVP för Worldwide Sales och Business Development. Företag efterfrågar rikare, mer engagerande mötesupplevelser, eftersom det leder till högre produktivitet, både i klassrummet och på arbetsplatsen.

Den valfria NP01Wi-modulen är kompatibel med NECs U-serie och deras kortprojicerande M-serie projektorer.

För mer information, vänligen kontakta:

Ann Kjellser, PR Manager EMEA, NEC Display Solutions Europe
Telefon +46(0)8 635 92 63, E-post: ann.kjellser@emea.nec.com

Om NEC Scandinavia AB
NEC är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Företaget grundades 1899 i Tokyo, och är idag en koncern med cirka 150 000 anställda och en omsättning på 42 miljarder USD. NEC tillverkar över 15 000 olika produkter från microchips till satellitstationer. NEC Scandinavia AB etablerades i Norden 1984 och kontor finns idag i Oslo, Helsingfors och Stockholm, där huvudkontoret ligger. NEC:s produktutbud i Norden och Baltikum omfattar projektorer och lcd-skärmar samt IT-lösningar för virtualisering och tunna klientlösningar. Företaget har även ett brett produktutbud riktat mot tele- och bredbandsoperatörer, med exempelvis backhaul-lösningar som innefattar mikrovågslänk, optisk transmission samt migreringslösningar mot all IP, Femtoceller, LTE-nät samt accessprodukter för bredband. För ytterligare information besök: www.nec.se