NEC Scandinavia

NEC kombinerar enastående prestanda och snygg design i 3D-klar LED projektor

Pressmeddelande  •  2012-09-06 09:33 CEST

Kista, 6 september 2012 – NEC Display Solutions lanserar idag NEC L51W LED, en professionell och kompakt projektor som är särskilt utformad för företag som ställer höga krav på flexibilitet, prestanda och design. NEC L51W kombinerar den senaste LED-tekniken med genomtänkt utformning, vilket gör den idealisk till både företagspresentationer och möten i moderna kontorsmiljöer.

NEC L51W använder LED som ljuskälla och är utformad för att erbjuda både användarvänlighet och optimal bildkvalitet. Projektorn är 3D-klar och erbjuder samtidigt fjäderlätt design, pålitlighet, låg energikonsumtion till väldigt låga kostnader.

Den minimalistiska utformningen med en inbyggd strömförsörjning ger fortfarande full anslutning via HDMI-, USB-, VGA- och RCA-uttag. Med integrerad Office-viewer är det möjligt att visa presentationer, dokument, bilder och videofilmer från ett SD-kort eller USB-minne, utan att koppla in en dator. Trådlösa presentationer kan även visas direkt från användarens smartphone, pekplatta eller dator. I samband med lanseringen erbjuder NEC även den valfria WLAN-adaptern NP03LM, utan extra kostnad mellan 1-30 september 2012.

Genom att kombinera en ljusstyrka på 500 ANSI Lumen och en kontrastratio på 4000:1 och WXGA-upplösning (1280x800) kan L51W erbjuda ett både starkt och skarpt ljus i små och medelstora mötesrum.  Widescreen-formatet erbjuder extra utrymme under presentationer och gör det möjligt att visa videoinnehåll i sitt ursprungliga format utan att bildkvaliteten förändras.

L51W väger 1.2 kg och mäter 226mm by 174mm and 43mm, vilket gör den till en både lätt och mobil projektor för olika företagsaktiviteter. Förutom att projektorn är smidig att hantera och transportera, är den både användarvänlig och enkel att komma igång med. L51W inkluderar även fjärrkontroll, automatisk vertikal keystone-korrigering, automatisk källigenkänning och väggfärgskorrigering.

I linje med NECs hållbarhetskampanj Green Vision, är L51W utrustad med LED som ger projektorn energieffektiva egenskaper såsom snabb uppstart och direkt avstängning, en Off-timer och ljuskälla på omkring 20,000 timmars livslängd. Dessutom erbjuder L51W minimal strömförbrukning då den drar endast 105W i normalläge och så lite som 0.5W i strömbesparande läge.

Uppföljaren av L50W LED är det senaste tillskottet till NECs Office Cool-portfölj och är den perfekta uppgraderingen för användare som önskar möjligheten att presentera bildmaterial trådlöst från sina mobila enheter.

Tillgänglighet, pris och garanti

NEC L51W kommer att finnas tillgänglig fr.o.m. september till det rekommenderade priset 5940 SEK exklusive moms. Varje enhet inkluderar en fjärrkontroll, USB-kabel, VGA(D-SUB) signalkabel, strömkabel, väska, användarmanual på CD-ROM och en quick setup guide. NEC Display Solutions Europe erbjuder tre års europeisk garanti.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Breda, Sales & Marketing Director, NEC Display Solutions

Telefon: +47 92 25 50 58, E-post: henrik.breda@emea.nec.com

Ann Kjellser, PR Manager EMEA, NEC Display Solutions Europe

Telefon +46(0)72 162 8719, E-post: ann.kjellser@emea.nec.com

För testenheter, vänligen kontakta:

Maria Fabricius, ansvarig för NECs produkttester

Telefon +46 (0)76 308 57 23, Epost: maria@mindmakerspr.se

Om NEC Scandinavia AB
NEC är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Företaget grundades 1899 i Tokyo, och är idag en koncern med cirka 150 000 anställda och en omsättning på 42 miljarder USD. NEC tillverkar över 15 000 olika produkter från microchips till satellitstationer. NEC Scandinavia AB etablerades i Norden 1984 och kontor finns idag i Oslo, Helsingfors och Stockholm, där huvudkontoret ligger. NEC:s produktutbud i Norden och Baltikum omfattar projektorer och lcd-skärmar samt IT-lösningar för virtualisering och tunna klientlösningar. Företaget har även ett brett produktutbud riktat mot tele- och bredbandsoperatörer, med exempelvis backhaul-lösningar som innefattar mikrovågslänk, optisk transmission samt migreringslösningar mot all IP, Femtoceller, LTE-nät samt accessprodukter för bredband. För ytterligare information besök: www.nec.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom