NEC Scandinavia

NEC lanserar energisnåla och tunnare professionella storformatsskärmar

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 08:10 CET

Kista, 21 februari 2013, NEC Display Solutions lanserar nu flera nya tillskott i sin populära MultiSync V-serie av professionella storformatsskärmar för offentliga miljöer. Modellerna har LED bakgrundsbelysning som tillsammans med en rad smarta eko-funktioner minskar energiförbrukningen rejält.

De nya tillskotten i NECs MultiSync V-serie är både tunnare och lättare än tidigare modeller, vilket gör dem smidiga att integrera i olika typer av publika miljöer. Bildskärmarna kan placeras i både landskaps-och porträttläge för smidigare placering och installation.

Nya funktioner som ljussensorer och kontrollerbara fläktar gör bildskärmarna tåliga för utmanande installationer, vilket maximerar samtidigt deras livslängd.

Samtliga modeller i MultiSync V-serien är kompatibla med NECs inbyggnadsmodul STv2 baserat på NEC/Intel OPS-standard. Det gör det möjligt att integrera insticksdatorer och andra inbyggnadsmoduler så som HD-SDI. Den integrerade lösningen gör att bildskärmarna kan visa innehåll utan behov av varken extern dator, extra kablar eller extra strömförsörjning.

Tillgänglighet

Modellerna NEC MultiSync® V552 och V652 finns nu tillgängliga i Sverige.

NEC MultiSync® V423 och V463 beräknas att finnas tillgängliga i mars-april 2013.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Breda, Nordisk försäljnings-och marknadsdirektör på NEC Display Solutions

Telefon:+47 92 25 50 58, E-post: henrik.breda@emea.nec.com

Ann Kjellser, PR Manager EMEA, NEC Display Solutions Europe

Telefon +46(0)72 162 8719, E-post: ann.kjellser@emea.nec.com

Om NEC Scandinavia AB
NEC är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Företaget grundades 1899 i Tokyo, och är idag en koncern med cirka 150 000 anställda och en omsättning på 42 miljarder USD. NEC tillverkar över 15 000 olika produkter från microchips till satellitstationer. NEC Scandinavia AB etablerades i Norden 1984 och kontor finns idag i Oslo, Helsingfors och Stockholm, där huvudkontoret ligger. NEC:s produktutbud i Norden och Baltikum omfattar projektorer och lcd-skärmar samt IT-lösningar för virtualisering och tunna klientlösningar. Företaget har även ett brett produktutbud riktat mot tele- och bredbandsoperatörer, med exempelvis backhaul-lösningar som innefattar mikrovågslänk, optisk transmission samt migreringslösningar mot all IP, Femtoceller, LTE-nät samt accessprodukter för bredband. För ytterligare information besök: www.nec.se