NEC Scandinavia AB

NEC Philips och Marathon Tecknologies skapar strategisk allians för att förstärks sina erbjudanden inom virtualisering, tillgänglighet och serverkonsolidering

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 09:03 CET

Med den fortsatta integrationen av företagens realtidsapplikationer i affärsprocesserna ökar väsentligt antalet affärskritiska tillämpningar på servrar spridda över företagets nätverk. Organisationer inser att de behöver säkerställa driftsäkerheten och väljer virtualisering för att förverkliga detta.

"Fler och fler företag ser virtualisering som svaret på sina IT-utmaningar. Det inte bara snabbar upp installationen av nya applikationer utan att behöva köpa ny hårdvara, utan också förenklar återstart efter driftavbrott. Dessutom möjliggör virtualisering förbättrade möjligheter att utnyttja sin infrastruktur bättre och därmed bidra till att minska kostnaderna för hårdvara och energiförbrukning. Slutligen ökas driftsäkerheten av affärsapplikationerna och smidigheten i IT-infrastrukturen förbättras ", säger Nick Turnbull, Vice President för EMEA Sales vid Marathon Technologies.

"Med de lösningar NEC Philips och Marathon tillhandahåller, erbjuds företag möjligheten att virtualisera sin infrastruktur för att få ett helt feltolerant ICT-system (Information Communication Technology). Oavsett storlek eller typ av organisation, innehåller våra lösningar komponenter för att konsolidera datacenters, ge högsta tillgänglighet samt virtualisering av applikationer. Våra gemensamma lösningar ger lägre kostnader, noll driftstopp och ökad säkerhet för organisationens mest kritiska processer. Vi är därför mycket glada att addera Marathon Technologies lösningar till vår portfölj. Telefoni och video är applikationer där noll driftstopp är ett obligatoriskt krav, Marathon everRun FT (Fault Tolerant) bidrar till hög driftsäkerhet som uppnås genom NEC feltoleranta hårdvara med bladserverteknik ", tillägger Marco Koenen, Enterprise Business manager på NEC Philips Unified Solutions.

Virtual High Availability Infrastructure
Att genomföra en tillförlitlig och snabb strategi för återstart av servrar kan bli både tidskrävande och dyrt. Det kräver redundanta servrar, lagringsmedia samt nätverksinfrastruktur och dessutom ofta på olika platser. På grund av detta har många företag helt enkelt inte brytt sig om att ha ordentliga tillgänglighetsplaner för att skydda kritisk infrastruktur och applikationer.

Med NEC’s virtuella serverlösningar kan organisationer addera hög driftsäkerhet och katastrofberedskap till sitt företags kommunikationslösningar. Marathon's everRun FT (Fault Tolerant) levererar på systemnivå feltolerans för att skydda verksamhetskritiska tillämpningar. Med feltolerans på systemnivå, kan Windows Server köras redundant på båda servrarna. Även när hela servern fallerar, är fortsatt tillgänglighet garanterad utan förlust av applikation eller data.

Integrationen av Marathon’s everRun programvara och Citrix XenServer ger hög tillgänglighet och virtualisering utan komplexitet. Genom att tillhandahålla feltolerans för virtuella servrar och synkroniserad spegling av nätverk, lagring och data, förhindrar everRun driftstopp av applikationer och dataförluster och levererar pålitligt skydd för kritiska applikationer såsom NEC Philips SIP@Net Server IP-växel och UCS kontaktcenter samt administrationsplattformen MA4000.

******

Om NEC Philips Unified Solutions
NEC Philips Unified Solutions är en ledande leverantör av heltäckande kommunikationslösningar för organisationer av alla slag och storlekar. NEC Philips erbjuder avancerade IP-baserade UCC-lösningar (Unified Communication & Collaboration) för alla typer av organisationer som vill kommunicera och samarbeta mer effektivt och tillförlitligt. Bolaget är ett joint venture mellan NEC Corporation och Royal Philips Electronics och bygger på mer än 50 års erfarenhet av att tillhandahålla kommunikationssystem och tjänster till en diversifierad och global kundbas. NEC Philips Unified Solutions har sitt huvudkontor i Hilversum, Nederländerna, och betjänar sina kunder genom ett globalt nätverk av säljorganisationer och samarbetspartners.

För mer information: www.nec-philips.com.

Om Marathon Technologies
Med mer än 2500 kunder världen över, är Marathon världens första leverantör av programvara för feltolerans, automatisering, hög tillgänglighet och katastrofberedskap för fysiska och virtuella servrar. Marathon everRun ®-programvara förhindrar avbrott och dataförluster. Organisationer som använder everRun uppnår kontinuerlig tillgänglighet, 100% skydd, och snabb återstart - allt genom den automatiserade "click to protect" funktionen. Under de senaste 18 månaderna, har bolaget mottagit mer än ett dussin stora utmärkelser inklusive "Best of VMworld 2007 – New Technology", "SearchServerVirtualization 2008 products of the year", CIO.com "10 Virtualization Vendors to Watch in 2009”. Företaget fick också erkännande som 2008 Computer world Honors Program Laureate, en vinnare i eWEEK Eighth Annual Excellence Awards Program and finalist for 2009 Citrix Ready Solution of the Ye

Virtual High Availability Infrastructure

******

Om NEC Philips Unified Solutions

För mer information: www.nec-philips.com.

Om Marathon Technologies