NEC Scandinavia

NEC releases EXPRESSCLUSTER X 3.1 featuring SAP-certified integration with SAP NetWeaver

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 10:11 CEST

Tokyo & London, October 3, 2012 - NEC Corporation (NEC; TSE: 6701) has released a Linux version of EXPRESSCLUSTER X 3.1, a high-availability software that supports the SAP NetWeaver technology platform.

The Linux version of EXPRESSCLUSTER X 3.1 for SAP NetWeaver is now available throughout the world and provides the functions required for clustering in SAP NetWeaver. The SAP Integration and Certification Center (SAP ICC) has certified EXPRESSCLUSTER X 3.1 via the SAP NetWeaver High-Availability Cluster 730 (NW-HA-CLU 730) integration scenario for the Linux x86_64 platform. The software can also be maintained for as long as 10 years, enabling essential systems to be reliably operated for extended periods of time.

In 2011, EXPRESSCLUSTER took the number one position for the third consecutive year in the Asia Pacific region, including Japan, in terms of monetary value in the HA cluster software market with an approximate 23% share (*).

Looking forward, NEC will continue to proactively enhance EXPRESSCLUSTER functions, improve support services and expand business partnerships while providing customers throughout the world with secure and reliable systems.

For further information about EXPRESSCLUSTER, please visit: http://www.nec.com/expresscluster/

Note:

(*) Source: IDC

- August 2012: “Asia/Pacific (Excluding Japan) Availability and Clustering Software Market Update” (AP2670313U)

- July 2012: “Japan System Software 2012-2016 Forecast and 2011 Analysis” (J12310103)

For more information contact:

NEC EMEA PR

e:communications@emea.nec.com

Shinya Hashizume

NEC Europe Ltd.

t:+44 (0)20 8752 2796

e:shinya.hashizume@emea.nec.com

NEC Scandinavia AB

e:anne-berit.torheim@emea.nec.com

About NEC Corporation

NEC Corporation is a leader in the integration of IT and network technologies that benefit businesses and people around the world. By providing a combination of products and solutions that cross utilise the company’s experience and global resources, NEC’s advanced technologies meet the complex and ever-changing needs of its customers. NEC brings more than 100 years of expertise in technological innovation to empower people, businesses and society. For more information, visit NEC at http://www.nec.com. NEC is a registered trademark of NEC Corporation. All Rights Reserved. Other product or service marks mentioned herein are the trademarks of their respective owners. ©2012 NEC Corporation.

Om NEC Scandinavia AB
NEC är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Företaget grundades 1899 i Tokyo, och är idag en koncern med cirka 150 000 anställda och en omsättning på 42 miljarder USD. NEC tillverkar över 15 000 olika produkter från microchips till satellitstationer. NEC Scandinavia AB etablerades i Norden 1984 och kontor finns idag i Oslo, Helsingfors och Stockholm, där huvudkontoret ligger. NEC:s produktutbud i Norden och Baltikum omfattar projektorer och lcd-skärmar samt IT-lösningar för virtualisering och tunna klientlösningar. Företaget har även ett brett produktutbud riktat mot tele- och bredbandsoperatörer, med exempelvis backhaul-lösningar som innefattar mikrovågslänk, optisk transmission samt migreringslösningar mot all IP, Femtoceller, LTE-nät samt accessprodukter för bredband. För ytterligare information besök: www.nec.com