NEC Scandinavia

NEC stärker sin position som ledare inom digital skyltning

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 08:55 CEST

Kista, 11 juni 2013 – NEC Display Solutions, en världsledande leverantör av innovativa bild- och presentationslösningar, breddar sitt utbud av LED-moduler, idealiska för LED-videoväggsinstallationer i storformat för inom- och utomhusbruk. Tillsammans med ett nytt framtaget kabinett The Messenger, kan NEC nu även erbjuda en driftssäker helhetslösning för alla typer av mindre LED-installationer, både för inomhus- och utomhusbruk.

NEC utökade portfölj av Nichia LED-moduler erbjuder flexibla videoväggslösningar som passar olika behov och miljöer. Standardmodellen med 6mm pixelstorlekar passar bäst till inomhusinstallationer, medan modeller med 10mm(SMD)/15mm(RGB)/20mm(RGB) pixelstorlekar är särskilt framtagna för utomhuslösningar.

−Vår satsning på LED-installationer och storformatsvideoväggar betyder att vi kan behålla vår position som ledande inom digital skyltning, säger Henrik Breda, Sales and Marketing Director på NEC Display Solutions Scandinavia. Vi upplever en växande efterfrågan på skräddarsydda lösningar för publika skärmlösningar, inte minst inom reklam och marknadsföring. Med denna viktiga uppgradering av nya LED-moduler kan vi erbjuda en helhetslösning för alla offentliga miljöer, vare sig det handlar om inom- eller utomhus.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Breda, Sales and Marketing Director på NEC Display Solutions Scandinavia

Telefon:+47 92 25 50 58, E-post: henrik.breda@emea.nec.com

Ann Kjellser, PR Manager EMEA, NEC Display Solutions Europe

Telefon +46(0)72 162 8719, E-post: ann.kjellser@emea.nec.com

Om NEC Scandinavia AB
NEC är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Företaget grundades 1899 i Tokyo, och är idag en koncern med cirka 150 000 anställda och en omsättning på 42 miljarder USD. NEC tillverkar över 15 000 olika produkter från microchips till satellitstationer. NEC Scandinavia AB etablerades i Norden 1984 och kontor finns idag i Oslo, Helsingfors och Stockholm, där huvudkontoret ligger. NEC:s produktutbud i Norden och Baltikum omfattar projektorer och lcd-skärmar samt IT-lösningar för virtualisering och tunna klientlösningar. Företaget har även ett brett produktutbud riktat mot tele- och bredbandsoperatörer, med exempelvis backhaul-lösningar som innefattar mikrovågslänk, optisk transmission samt migreringslösningar mot all IP, Femtoceller, LTE-nät samt accessprodukter för bredband. För ytterligare information besök: www.nec.se