Innovative Design of Scandinavia AB

Nederländsk färdigrättstillverkare satsar stort på Innovative Design of Scandinavias tråg

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 11:30 CET

Innovative Design of Scandinavia har tecknat avtal med Wereldkeuken De Indische B.V  om de första leveranserna av det unika färdigrättstråget till Nederländerna, med start under våren 2010. Wereldkeuken De Indische B.V levererar färdigrätter av hög kvalitet med inspiration från alla världens hörn. Volymen beräknas bli en halv miljon tråg under det första året.

- Vi har insett vilken enorm potential som ligger i att kunna erbjuda vällagade färdigrätter för servering på tallriken. Det är att presentationen kan ske på porslinstallriken och inte i ett plasttråg som är förutsättningen för att kunna ta betalt för måltiden i till exempel en lunchkantin eller företagsmatsal, säger Gwan Ho, VD på Wereldkeuken De Indische.

Färdigrätterna har haft en begränsad marknad tidigare just för att rätterna inte går att överföra på ett bra sätt till tallriken. Det unika tråget öppnar upp för helt andra affärsmöjligheter inom färdigrättsindustrin menar man på Wereldkeuken De Indische B.V.

– Intresset för det här nya konceptet finns redan. Genom den här överenskommelsen blir vi först ut på den nederländska marknaden vilket vi är mycket nöjda över, fortsätter Gwan Ho.

Innovative Design of Scandinavia AB, har utvecklat det unika tråget med sin bottendel som går att avlägsna så att färdigrättens presentation kan överföras intakt från tråg till tallrik.

– Vi är mycket glada över att få Wereldkeuken De Indische som kunder. Deras breda utbud av färdigrätter håller mycket hög kvalitet, säger Rickard Gillblad, VD på Innovative Design of Scandinavia.

Rickard Gillblad

Innovative Design of Scandinavia AB