Disney On Ice

Neil Elliot satsar på att bli historisk med monstertrucken Max-D på lördagens motorfest på Friends Arena

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2013 14:23 CET

För allra första gången någonsin i Sverige är det dags för Monster Jams monstertruck Max D att göra ett försök att sätta en bakåtvolt och landa stående på truckens gigantiska 66 tums däck. Här är det full gas som gäller mot en specialbyggd ramp.

Det är Neil Elliot en av Monster Jams mest rutinerade förare som sitter bakom ratten när det är dags. Se Neil Elliot i full frihet i Monster Jams monstertruck Maximum Destruction i en imponerande freestyle uppvisning med höga hopp och galna wheelies.

Vill du träffa Neil Elliot dagen innan det är dags att bjuda publiken på motorfest på Friends Arena och höra hur han förbereder sig för bakåtvolten i en flera ton tung monstertruck, kontakta Monster Jam, Elisabeth Löfqvist, elisabeth.lofqvist@woc.se

För mer information, pressackreditering till Monster Jam, intervjuer med förarna, kontakta Elisabeth Löfqvist, elisabeth.lofqvist@woc.se

Monster Jam presenteras av Feld Motor Sport som är en av världens största  producenter av motorsportevent med evenemang som lockar mer än 5 miljoner besökare varje år. Feld Motor Sports ingår i Feld Entertainment Inc. som är en av världens största underhållningsarrangörer och bland annat står bakom  publiksuccén Disney On Ice, barnmusikalen Disney Live! och den storslagna cirkusen Ringling Bros. and Barnum & Bailey. Feld Entertainments samarbetspartner i Sverige är WOC Marketing.